دانلود و خرید کتاب ام البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س) منصوره مصطفی‌ زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ام البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س) اثر منصوره مصطفی‌ زاده

کتاب ام البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س)

معرفی کتاب ام البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س)

کتاب ام‌البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س) نوشتۀ منصوره مصطفی‌ زاده و ویراستاری فهیمه شانه است. این کتاب را انتشارات کتاب پارک منتشر کرده است.

درباره کتاب ام‌البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س)

خانم ام‌البنین در کربلا نبود؛ اما یکی از قهرمان‌های اصلی روز عاشورا بود؛ چون پسرانش در کنار امام حسین (ع) حضور داشتند و جانانه از ایشان و از حق دفاع کردند. درس بزرگ حضرت عباس (ع) به هنگام رسیدن کنار نهر آب را ما باید مدیون حضرت ام‌البنین و تربیت او باشیم؛ چرا که حضرت عباس (ع) با وجود تشنگی، آبی نخورد؛ چون اول باید تشنگی امام حسین (ع) و خانواده ایشان برطرف می‌شد. این را مادرش ام‌البنین به آن حضرت یاد داده بود.

ادب و احترام کلیدواژه‌های بسیار مهم و ارزشمند زندگی حضرت عباس و مادرش ام‌البنین بوده است. آن‌ها خیلی زیاد در برابر امام حسین و خانوادهٔ ایشان مؤدب و فروتن بودند و این را در کربلا نیز به نمایش گذاشتند. زندگی این مادر و فرزندانش به ما یاد می‌دهد که چقدر والدین در تربیت فرزندان مهم هستند. حضرت ام‌البنین، شخصیتی معصوم نبود؛ او نیز زنی بود که ممکن بود فکر درست و غلط در ذهنش بیاید؛ اما عشق به خداوند و اولیای خدا مانند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و فرزندان آن‌ها باعث شد که کارها و فکرها و حرف‌هایش به سمت‌وسوی درست برود. خانم ام‌البنین الگوی بزرگ و زیبایی داشت که همان امام علی و حضرت فاطمه بودند و آن‌قدر مطابق با الگوهای خود پیش رفت و متناسب با سخنان آن‌ها زندگی کرد که فرزندانش نیز این الگوها را پذیرفتند و مطابق با آن عمل کردند.

خواندن کتاب ام‌البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س) را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب برای کودکان نوشته شده است.

درباره منصوره مصطفی‌ زاده

منصوره مصطفی‌ زاده شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری خوانده، اما از یک جایی تصمیم گرفته کار مهندسی را رها کند و برود سراغ مطبوعات. او در مجله‌هایی مثل «همشهری بچه‌ها» و «همشهری جوان» فعالیت کرده و در نشر کتاب پارک کتاب‌هایی مثل «این چیه؟ نی نی»، «اولین کلمۀ هر بچۀ»، «بابا و مامان همه چیزه» را ترجمه و «دنیا از آن ور» را نوشته است. مصطفی زاده در برنامۀ کتاب‌باز و در صفحۀ اینستاگرامش به معرفی کتاب کودک برای مادران و بچه‌ها می‌پردازد و دوره‌هایی را هم در این زمینه برگزار کرده است. منصوره مصطفی‌ زاده دورۀ کودک خوش کتاب را در مدرسه اسلامی هنر برگزار کرده است.

بخشی از کتاب ام‌البنین دوست دار فرزندان حضرت فاطمه (س)

«وقتی حضرت فاطمه (س) از دنیا رفت امام علی (ع) تصمیم گرفت با زن دیگری ازدواج کند که مراقبت از بچه‌ها را به او بسپارد. آشنایان به امام علی (ع) زنی را معرفی کردند که از خانواده‌ای شجاع، دانشمند و باادب بود و فاطمه نام داشت، ولی بعد از تولد پسرانش به ام‌البنین یعنی مادر» «پسران» معروف شد. پسر بزرگ او حضرت عباس بود.

ام‌البنین به فرزندان حضرت فاطمه (س) خیلی احترام می‌گذاشت؛ چون آنها نوه‌های پیامبر (ص) بودند. از پسرانش هم می‌خواست هر چقدر می‌توانند خواهران و برادرانشان را که فرزندان حضرت فاطمه (س) بودند دوست بدارند سر سفره که می‌نشستند، ام‌البنین اول برای بچه‌های حضرت فاطمه (س) غذا می‌گذاشت موقع خرید هم می‌گفت اول بچه‌های حضرت فاطمه (س) پسران ام‌البنین هم در نهایت ادب و احترام با نوه‌های پیامبر (ص) رفتار می. کردند؛ مثلاً عباس وقتی می‌خواست برادر بزرگش حسین را صدا کند، می‌گفت: «آقای من!»

عصر عاشورا بود. خانواده امام حسین (ع) خیلی تشنه بودند. یاران امام همگی شهید شده و فقط امام حسین (ع) و حضرت عباس مانده بودند. امام حسین (ع) مأموریت مهمی به برادرش داد و به او گفت برو و برای بچه‌ها آب بیاور.

آوردن آب اصلاً کار راحتی نبود کسی که می‌خواست به نهر آب برسد باید از بین صدها سرباز دشمن عبور می‌کرد. حضرت عباس بی‌هیچ ترس و معطلی مشک آب را برداشت و سوار بر اسب به دل دشمن زد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان