دانلود و خرید کتاب جغرافیای سیاسی ایگور اوکونف ترجمه هادی ویسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جغرافیای سیاسی اثر ایگور اوکونف

کتاب جغرافیای سیاسی

معرفی کتاب جغرافیای سیاسی

کتاب جغرافیای سیاسی نوشتهٔ ایگور اوکونف و ترجمهٔ هادی ویسی و ویراستهٔ خدیجه آسیمه است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جغرافیای سیاسی

نگاه جامع و ریزبینی اوکونف به جنبه‌های مختلف جغرافیای سیاسی و مقیاس‌های متعدد واحدهای سیاسی فضایی و مسائل و روابط میان آنها کتاب جغرافیای سیاسی را در زمرۀ کتاب‌های خوب و خواندنی قرار داده است. رویکرد آموزشی و طبقه‌بندی اصولی مفاهیم و نظریه‌ها همراه با مصادیق و مثال‌های متعدد در مناطق مختلف جهان، یادگیری و کاربردی بودن مباحث را آسان‌تر کرده است. نکتۀ بسیار برجسته و درخور توجه این کتاب، مباحث خودآموز، پرسش‌ها، تمرین‌ها و فعالیت‌های گروهی بسیار جالب و نوآورانه در انتهای هر فصل است که روشی بسیار مناسب برای یادگیری و استفادۀ عملی و جنبه‌های کاربردی جغرافیای سیاسی متناسب با هر فصل و مصادیق آن است. علاوه بر جنبه‌های نظری، به‌ لحاظ کاربردی بودن و تمرین عملی، چیزی که در کتاب‌های جغرافیای سیاسی در ایران به آن کمتر توجه شده و نیاز اساسی دانشجویان و دانش‌آموختگان این رشته است، تا حدود زیادی در این کتاب پیاده شده است.

این کتاب دانشنامه‌ای جامع در مباحث جغرافیای سیاسی کشورها، مناطق ژئوپلیتیکی، گروه‌بندی‌های منطقه‌گرایی، واحدهای سیاسی خودمختار، جغرافیای سیاسی شهری و حتی واحدهای ریزمقیاس و خرد جزیره‌ای است که اطلاعات و دانش کمیابی را در اختیار خوانده قرار می‌دهد. نویسندۀ روسی این کتاب از فضای جغرافیای سیاسی کشور خویش غافل نبوده و مثال‌ها و مصادیق جغرافیای سیاسی زیادی را از کشور خویش و به‌ویژه در تقسیمات متنوع اداری سیاسی فدراسیون روسیه ارائه داده است که برای خوانندۀ ایرانی باید جالب و خواندنی باشد.

تلفیق مباحث روابط بین‌الملل و جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک و مطالعات منطقه‌ای با نگاه میان‌رشته‌ای بر غنای کتاب افزوده است. اوکونف با ظرافت نگرش واقع‌گرایی روابط بین‌الملل را از واقعیت‌های میدانی جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک استخراج کرده و سیاست‌های داخلی کشورها و واحدهای سیاسی را براساس واقعیت‌های جغرافیایی کشورها و واحدهای سیاسی تحلیل کرده است. او نگرشی سیستمی به مقیاس‌های سیاسی فضایی (جهانی، مناطق قاره‌ای، مناطق کلان، مناطق میانی، ملی، فروملی، محلی و خرد) دارد و همۀ انواع واحدهای سیاسی فضایی و طیف حاکمیت و نسبت استقلال آنها را واکاوی کرده است.

خواندن کتاب جغرافیای سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های جغرافیا و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

saeed
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

چرا انقدر گرون؟جنگه مگه

کاربر ۱۲۵۶۴۴۷
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

دقت نویسنده در تبیین شفاف مفاهیم، تبحری مثال‌زدنی بر جای میگذاشت اگر دست‌اندازهای ترجمه این امر را مخدوش و مرا از ادامه دادن این کتاب جذاب منصرف نمیکرد. اگر مجبور باشید ترجمه قابل استفاده است، اگر مجبور نیستید آماده‌ی خستگی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان