دانلود و خرید کتاب برهوت هرماس سیدمهدی مرسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برهوت هرماس اثر سیدمهدی مرسلی

کتاب برهوت هرماس

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برهوت هرماس

کتاب برهوت هرماس نوشتهٔ سیدمهدی مرسلی است. انتشارات آپریس این داستان کوتاه ایرانی و تخیلی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب برهوت هرماس

کتاب برهوت هرماس حاوی داستانی کوتاه و ایرانی است که در ۳ فصل نوشته شده است. عنوان فصل‌های این کتاب به‌ترتیب عبارت است از «محابای ظلمت»، «اعاده اقلیم» و «تجمع اضداد». این داستان کوتاه به‌سبک رمان مشهور «ارباب خلقه‌ها» به قلم «جان رونالد روئل تالکین» نوشته شده است. این داستان حول محور ۴ مقر حکم‌رانی است که در ابتدا صرفاً دو تا بودند، اما با سوءاستفادهٔ فردی در میان آنان، دو حکومت جدید پایه‌گذاری می‌شود و به مقابله با حق در می‌آیند.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب برهوت هرماس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برهوت هرماس

«پس از رسیدن روهان به آوالون و خوشامدگویی حاکم آوالون بورئاس بـه او ضیافتی بر پا شد. در این هنگام یکی از سربازان که بیرون قصر بود و در محوطه قدم می‌زد و کتاب شیمر هـم از جانب رئا به او داده شده بود، برای اینکه حوصله‌اش سرنرود، شروع به خواندن کتاب و تورق آن کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۵۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان