دانلود و خرید کتاب اقتصاد مالی کی. اچ. اریکسون ترجمه مهدیس نعمتی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مالی اثر کی. اچ. اریکسون

کتاب اقتصاد مالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد مالی

کتاب اقتصاد مالی نوشتهٔ کی. اچ. اریکسون و ترجمهٔ مهدیس نعمتی نژاد است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اقتصاد مالی

اقتصاد مالی به تخصیص منابع در یک محیط مبهم و نامطمئن، با تمرکز بر فعالیت‌های پولی که شامل مبادله یک فرم از پول با شکل دیگر آن، به‌ویژه بازارهای مالی می‌پردازد. حوزه موضوعی، شامل تصمیم‌گیری در همه سطوح، از مصرف‌کنندگان ناآگاه گرفته تا کارشناسان سرمایه‌گذاری دارای صلاحیت، محققان بازار و تحلیلگران و افراد بی‌شماری است که با هم سیستم ارزش‌گذاری بازار خود تنظیمی را ایجاد می‌کنند. مصرف و سرمایه‌گذاری، اولین حوزه مورد بررسی است و افراد با انتخاب میان‌دوره‌ای مواجه می‌شوند، زیرا سهم مصرف را در طول زمان تخصیص می‌دهند و مقدار درآمد باقی‌مانده را سرمایه‌گذاری می‌کنند. منحنی‌های بی‌تفاوتی و نرخ نهایی جانشینی، قبل از اینکه مرز امکانات تولید، محدودیت‌های مصرف و نرخ نهایی تبدیل بین مصرف را در طول زمان نشان دهد معرفی می‌شوند تا مشخص شود که یک فرد چگونه مصرف را بین حال و آینده تقسیم می‌کند. 

عنصر سوم، خط بازار مالی است که امکان استقراض یا قرض دادن ثروت را بین دوره‌ها فراهم می‌کند و محاسبات نشان می‌دهد که بین ارزش آتی و فعلی در نوسان و حرکت است. در شرایط خاص ممکن است بین انتخاب مصرف و سرمایه‌گذاری جدایی کاملی وجود داشته باشد که به‌عنوان قضیه جدایی فیشر شناخته می‌شود، اما اگر این شرایط از بین برود، افراد با نتیجه‌ای کمتر از مقدار بهینه مواجه می‌شوند. سرمایه‌گذاری با بررسی تئوری پورتفولیوی به‌طور عمیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. بازده مورد انتظار، ریسک انحراف معیار و واریانس، همراه با فرمول‌های ریاضی برای محاسبه آنها، به مبحث اضافه می‌شوند. قسمت اصلی موضوع، سودهای ارائه‌شده از تنوع بخشی پرتفوی است و مثال‌های عددی و نمودارها نشان می‌دهند که چگونه یک پرتفوی با تنوع خوب می‌تواند ریسک را بدون به خطر انداختن بازده مورد انتظار کاهش دهد. دارایی بدون ریسک همراه با پرتفوی بازار بر اساس خط بازار سرمایه معرفی می‌شود و معلوم می‌شود که آنها بخش ضروری از یک سبد تعادلی هستند. تمرکز بخش بعدی بر مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (CAPM) است، زیرا سرمایه‌گذاران باید دارایی‌ها را برای مقابله با ریسک غیر متنوع قیمت‌گذاری کنند. این مدل نرخ بازده بدون ریسک و پرتفوی بازار را برای یافتن یک خط بازار کارآمد دیگری ترکیب می‌کند، زیرا خط بازار اوراق بهادار بازده مورد انتظار در برابر ریسک بتا را اندازه‌گیری می‌کند که نشان‌دهنده حساسیت یک دارایی به تغییرات بازار است. مثال‌های عددی برای محاسبه بازده مورد انتظار یک دارایی در صورت وجود سایر عوامل و همچنین برای تخمین بتا در محدوده وسیعی از سناریوها ارائه شده است. دارایی‌ها ممکن است لزوماً روی خط بازار اوراق بهادار قرار نگیرند و به‌طور بالقوه در زیر یا بالای آن به‌عنوان سهام بیش از حد ‌ارزش‌گذاری شده یا کمتر از حد ‌ارزش‌گذاری ‌شده قرار بگیرند و این می‌تواند اعتبار CAPM را به‌عنوان یک ابزار ارزیابی دارایی به چالش بکشد.

 موضوع پایانی به مسئله کارایی بازار که در راستای ایده خطوط بازار کارا و پرتفوی بازار در اقتصاد مالی است، می‌پردازد. یک فرضیه بازار کارآمد (کارا) با این ایده مطرح می‌شود که قیمت‌ها از یک برنامه تصادفی پیروی می‌کنند و به سطوح ضعیف، نیمه قوی و قوی از کارایی تقسیم می‌شود، اما تحلیلگران حرفه‌ای ممکن است بر این اساس که بازارها ناکارآمد هستند عمل کنند و روش‌هایی که آنان برای به دست آوردن بازده اضافی استفاده می‌کنند تعیین شود. سپس با استفاده از تحقیق دیگران تحلیل جامعی بر روی سطوح شکل ضعیف، نیمه قوی و قوی بازار کارا، برای نتیجه‌گیری در مورد وضعیت بازار صورت می‌گیرد.

خواندن کتاب اقتصاد مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان