دانلود رایگان کتاب خلقنده حمیدرضا مالمیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلقنده اثر حمیدرضا مالمیر

کتاب خلقنده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خلقنده

کتاب خلقنده نوشتهٔ حمیدرضا مالمیر است. انتشارات آپريس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از خلاقیت در کار و زندگی سخن گفته است.

درباره کتاب خلقنده

گفته شده است که خلاقیت یعنی سخت‌ترین مسئلهٔ ممکن را به ساده‌ترین روش ممکن حل‌کردن. کتاب خلقنده (به‌معنای «خلق‌کننده») به این موضوع پرداخته است. این کتاب تعاریفی برای شناخت انواع مختلف خلاقیت و اطلاعاتی را که برای تبدیل‌شدن به فردی ایده‌پرداز و خلاق نیاز داریم، در بر گرفته است. امروزه تمام شرکت‌های بزرگ دنیا هزینه‌های هنگفتی را برای بالابردن قدرت خلاقیت پرسنل خود پرداخت می‌کنند؛ چراکه خلاقیت عاملی است که می‌تواند زندگی شما را تحت‌تأثیر خود قرار دهد و تأثیر مستقیمی بر موفقیت، آیندهٔ شغلی، قدرت حل مسئله، قدرت ایده‌پردازی و حتی مهم‌تر از همه روابط میان زوج‌ها داشته باشد. یک ایده و طرح بسیار خوب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد؛ حال فرض کنید در مغزتان یک کارخانهٔ ایده‌سازی داشته باشید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در پایان هر فصل از این کتاب تمریناتی آورده شده که می‌توانید با انجام آن‌ها قدرت خلاقیت خود را پرورش دهید و خلاقیتتان را هزار برابر کنید. نکته‌ها و پیشنهاد‌هایی هم در قالب کادر‌های تقلب برای شما آورده شده تا با انجام آن‌ها تخیل و ایده‌پردازیتان را تقویت کنید. در این کتاب تمریناتی که توسط اشخاصی مثل لئوناردو داوینچی استفاده شده است، آورده شده و همچنین مفاهیم و تعاریفی وجود دارد که باید درمورد آن‌ها اطلاعات داشته باشید. سخت‌ترین مرحله در دستیابی به خلاقیت چیزی نیست جز انتخاب. شما باید بین خلاق‌بودن یا نبودن یکی را انتخاب کنید.

اگر قصد شما از تهیهٔ این کتاب این است که خلاقیت خود را به‌صورت عملی و کاربردی افزایش دهید، باید تمام تمرین‌ها را موبه‌مو انجام دهید و تا وقتی هر تمرین تمام نشده، اجازه ندارید به بخش بعدی بروید. اگر توانایی این کار را ندارید کتاب را ببندید و در قفسهٔ کتاب‌ها قرار دهید! اگر قرار است مطالب را به‌صورت نظری یاد بگیرید و فقط به علم خود اضافه کنید، انجام‌ندادن تمرین‌ها مانعی ندارد، اما در این صورت انتظار پیشرفت در خلاقیت بدون انجام تمرین را نداشته باشید. این کتاب برای هر فرد، کاربردی متفاوت خواهد داشت. بعضی‌ها برای تقویت خلاقیت در کار، در زندگی، در رابطه، در حل مسائل از آن استفاده می‌کنند و بعضی افراد برای رسیدن به رؤیاهایشان، برای تبدیل‌شدن به یک هنرمند، موسیقی‌دان، مخترع یا یک فرد که در تاریخ نامش همیشه جاودان خواهد ماند.

خواندن کتاب خلقنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد خلاقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلقنده

«مغز انسان حدود ۱۵۰۰ گرم وزن دارد و حجم آن نیز حدود ۱۱۳۰ سانتیمتر مکعب در زنان و ۱۲۶۰ سانتیمتر مکعب در مردان است. هرچند از نظر ضریب هوشی یا آی‌کیو و سایر اندازه‌‌گیری‌های عملکردی و شناختی هیچ‌ گونه و به هیچ وجه تفاوت نورولوژیک بین دو جنس مذکر و مؤنث تاکنون نشان داده نشده‌ است.

۱۰۰ میلیارد سلول عصبی در مغز انسان وجود دارد که هر کدام از این سلول‌ها از طریق اتصالات عصبی مستقیم یا غیرمستقیم با ۲۰ هزار سلول دیگر در ارتباط‌اند.

با اطلاعات بالا و براساس احتمالات ریاضی با یک حساب به این نتیجه می‌رسیم که هر شخص اگر بخواهد تعداد ایده‌هایی که می‌تواند تولید کند را شمارش کند باید تعداد سلول‌های عصبی را به توان تعداد مسیرها برساند یعنی ۱۰۰ میلیارد به توان ۲۰ هزار. اگر بخواهیم این عدد را قابل لمس‌تر نشان دهیم باید یک عدد بگذاریم و در مقابل آن ۸ صفحه‌ی کامل صفر قرار دهیم.

پس با این توضیحات به این نتیجه خواهیم رسید که هیچ گاه ایده‌های یک شخص تمام نخواهد شد یا به عبارتی دیگر هر چقدر که به مغز فشار وارد کنیم و از آن کار بکشیم به مسیر‌های جدیدی دست خواهیم یافت و بهره‌برداری از مغز خود را حتی افزایش خواهیم داد. در کتاب برایان تریسی به این اشاره شده است که تعداد ایده‌هایی که هر فرد می‌تواند تولید کند از کل مولکول‌های کل کیهان بیشتر است.

با توضیحاتی که داده شد فکر می‌کنید که چند تا ایده می‌توانید تولید کنید؟ ده تا؟ صدتا؟ یک میلیون؟ نگران نباشید، با اطلاعاتی که در ادامه‌ی کتاب به دست خواهید آورد و همچنین تمریناتی که انجام خواهید داد، توانایی آن را بدست می‌آورید که ایده‌ها و طرح‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
رایگان