دانلود و خرید کتاب هوش تجاری افرم توربان ترجمه محمد رحیم اسفیدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هوش تجاری

کتاب هوش تجاری نوشتهٔ افرم توربان و رامش شاردا و ترجمهٔ محمد رحیم اسفیدانی و روح‌اله نوری است. این اثر توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. و به صورت جامع به مباحث مربوط به کاربرد واقعی هوش تجاری در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و پرداختن به چشم‌اندازهای فناورانه است.

درباره کتاب هوش تجاری

استفاده از هوش تجاری در کسب‌و‌کار دیگر یک انتخاب نیست. بلکه یک ضرورت و یک نیاز اساسی است. در چشم انداز کسب‌و‌کار به سرعت در حال تغییر امروز، سازمان‌ها باید چابک و باهوش باشند تا رقابتی باقی بمانند و موفقیت را به ارمغان آورند. فرقی ندارد چه سازمانی باشید! از سازمان گردشگری تا سازمانی که وظیفه تولید و صادرات را بر عهده دارد. از چندسال پیش تاکنون هوش تجاری به عنوان ابزاری حیاتی پدیدار شده است که سازمان‌ها را برای استفاده از داده‌ها، به دست آوردن بینش و تصمیم‌گیری آگاهانه توانمند می‌کند. کتاب هوش تجاری به بررسی هم افزایی قدرتمند بین هوش تجاری در کسب و کار و هوش تجاری چابکی‌ و هوشمندی سازمانی می‌پردازد و چگونگی کمک آن‌ها به موفقیت کسب و کار را برجسته می‌کند.

کتاب هوش تجاری با رویکرد مدیریتی مفاهیم هوش تجاری را به شکل دقیق، جامع و کاربردی معرفی کرده است. داشتن رویکرد مدیریتی، ارائه مثال‌های واقعی از کاربرد هوش تجاری در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، پرداختن به چشم‌اندازهای فناورانه، ارائه تمرین‌های عملی و کارگروهی و داشتن نگاهی جامع به مباحث هوش تجاری از ویژگی‌های اصلی این کتاب است.


خواندن کتاب هوش تجاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام فعالان حوزه تجارت، مدیران و برنامه‌ریزان سازمان‌ها توصیه می‌کنیم.

 بخشی از کتاب هوش تجاری

برای بیان ویژگی‌های هوش تجاری باید ببینیم که چه چیزی هوش تجاری نیست که این موضوع ره در قالب پردازش مبادله تحلیل می‌کنیم.

پردازش مبادله‌ای در مقابل تحلیل 

ما با بسیاری از سیستم‌های اطلاعاتی که مبادلات روزمره ما را پشتیبانی می‌کنند آشنا هستیم، از قبلی دستگاه‌های خود پرداز، سپرده‌های بانکی، دستگاه‌های ثبت نقدی فروشگاه‌ها و غیره. این سیستم‌های پردازش مبادله‌ای به دنبال به‌روزرسانی پایگاه‌های داده عملیاتی هستند‌. به طور مثال، در یک دستگاه هودپرداز، تراز حساب ما به روز می‌شود و یا در فروشگاه‌ها، آخرین اطلاعات مربوط به فروش روزانه یا میزان موجودی انبار (برای هر یک از اقلام خریداری شده) به روز می‌شود‌. این سیستم‌های برخط پردازش مبادله‌، فعالیت‌های تکراری و مستمر کسب و کار را مدیریت می‌کند. در نقطه مقابل، انبار داده‌ها، سیستمی است که امکان ذخیره‌سازی داده‌ها فراهم می‌کند که از این داده‌ها جهت تجزیه و تحلیل استفاده می‌شود تا مدیران بتوانند داده‌ها را پردازش کنند و از تحلیل‌های آن در تصمیم‌گیری‌های عملیاتی و تاکتیکی استفاده نمایند و نیروی انسانی می‌تواند تصمیمات آگاهانه‌تر و سریع‌تری اتخاذ کند. در فصل دوم انبارش داده‌ها را به تفضیل معرفی می‌کنیم.

فقط در همین حد باید اشاره کنیم که انبار داده‌ها و داده‌های آن در سیستم‌های بر خط پردازش تحلیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۶ صفحه

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۹۰۰
تومان