دانلود و خرید کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم لارس ودین ترجمه حسین دانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم اثر لارس ودین

کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم

نویسنده:لارس ودین
انتشارات:نشر ویراست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم

کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم (با تکیه بر آرای دریاسالار کاستکس) نوشتهٔ لارس ودین و ترجمهٔ حسین دانا است. نشر ویراست این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم

کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم با تکیه بر آرای دریاسالار «کاستکس» (یکی از بزرگ‌ترین استراتژیست‌های فرانسه) نوشته شده است. نویسندهٔ این کتاب، بینش تازه‌ای را درمورد راهبرد دریایی با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته‌ است. اهمیت دریا در حوزهٔ نظامی بر کسی پوشیده نیست. نیروی دریایی همیشه خط اول دفاعی است و در نتیجه، استراتژی‌های دریایی اهمیت فراوانی دارد. ناخدا لارس ودسن (Lars Wedin) در کتاب خود موفق شده است جهان پیچیدهٔ راهبرد دریایی معاصر را با ما به اشتراک بگذارد. اساس این کتاب پروژه‌ای است قدیمی که لارس ودین همراه با دوست و مشاورش انجام داده است. او که به ایده‌های دریادار کاستکس تعلق‌خاطری عمیق دارد، «بهترین تفکرهای راهبردی فرانسوی» را موضوع نگارش کتاب خویش قرار داده و با ارجاع به بهترین نمونه‌های کلاسیک در این حوزه، اثری جامع و مفید را به رشتهٔ تحریر درآورده است. او در این اثر به مهم‌ترین اصولی پرداخته است که درک چالش‌های دریایی معاصر را ممکن ساخته‌اند.

خواندن کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افسران نیروی دریایی، هوایی و زمینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استراتژی های دریایی برای قرن بیست و یکم

«ناوهای جنگی آینده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها و دستگاه‌های روباتیکی پیشرفته) برای تعداد زیادی از وظایف همچون نظارت، فریب، پلتفرم‌های تسلیحاتی رو، زیر و بالای سطح استفاده می‌کنند. برای دِرون‌های زیرسطحی (زهپادها) اطلاعات از طریق کابل‌ها یا سیستم‌های صوتی (آکوستیک) عبور می‌کنند که مقدار اطلاعاتی را که می‌توان مخابره نمود را محدود می‌کند. سایر پهپادها از طریق طیف‌های الکترومغناطیسی متصل هستند.

کشتی‌ها و هواپیماهای یک نیروی نظامی دریایی نیز متصل هستند و بنابراین شبکه‌ای گسترده را تشکیل می‌دهند. امروزه می‌توان به‌جای یک تیرانداز، اطلاعاتی که به‌وسیله یک واحد جمع‌آوری شده است را به‌کار گماشت. این چیز جدیدی نیست، هدف‌گیری ماورای خط افق یا همان او تی اچ برای مدت‌زمانی طولانی در زدو خوردهای سطح به سطح مورداستفاده واقع می‌شده است. ظرفیت بکارگیری موردی است که تازگی دارد. این امر نیازمند جابجایی میزان زیادی اطلاعات بین کامپیوترها است. اگر نیروها در سراسر محدوده وسیعی پخش‌شده باشند، ضروری است ابزار برقراری اطلاعات از طریق ماهواره را در اختیار داشت.

بعلاوه، یک نیروی نظامی دریایی با کارکنان مستقر در ساحل در ارتباط است و این مسئله معمولاً نیازمند ارتباطات ماهواره‌ای است.

نتیجه سامانه‌ای از سیستم‌هایی است که شامل فرماندهی رده‌بالا– فرمانده نیرو، فرمانده نیرو- واحدهای تابعه، کلیه واحدها با دیگر واحدهای نیرو و سیستم روی عرشه در هر واحد خواهد بود. آن‌گونه که دریادار گرینرت می‌اندیشید این شبکه عظیم یک فضای سایبری کارآمد را به وجود می‌آورد. درنتیجه نسبت به حمله‌های سایبری آسیب‌پذیر است.

اصولاً جنگ سایبری از سه قسمت تشکیل‌شده است. قسمت اول حفاظت از اطلاعات و سیستم‌های خودی است. قسمت دوم دسترسی و ثبت سیستم‌های اطلاعاتی دشمن برای دسترسی به اطلاعات مفید است. قسمت سوم شامل خرابکاری، نفوذ و دست‌کاری داده و اطلاعات دشمن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۱۴۳,۰۰۰
تومان