دانلود و خرید کتاب من و کودکم سپیده لامعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من و کودکم اثر سپیده لامعی

کتاب من و کودکم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب من و کودکم

کتاب من و کودکم؛ ویژه والدین؛ شناخت و حل مسائل فرزندم نوشتۀ سپیده لامعی و معصومه حدادی است. این کتاب را انتشارات آذرفر منتشر کرده است.

درباره کتاب من و کودکم

خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می‌گذارد و اولین پایه‌های تربیت و پرورش در آن گذارده می‌شود. کودک آیینه تمام‌نمای خانواده خویش است که هر آن چه را از آن‌ها می‌بیند و می‌شنود، در خود منعکس می‌سازد؛ ازاین‌رو کوشش والدین در تربیت و پرورش فرزندان از بزرگ‌ترین کارهاست زمانی که تصمیم به داشتن فرزند می‌گیرید، یعنی مسئولیتی بلندمدت و تمام‌وقت را پذیرفته‌اید.

پرورش و تربیت فرزند کار ساده‌ای نیست؛ بلکه در کنار لذت‌های آن سرشار از مسئولیت است و پرورش فرزندان سالم نیازمند آموزش علم، توجه و آگاهی و مشارکت است. ازآنجایی‌که کودک بدون مسئله وجود ندارد، ممکن است والدین در تربیت فرزندان خود با مشکلاتی روبرو شوند، والدین خوب باید بتوانند مشکلات فرزندان را شناسایی کنند و به نحوی شایسته دنبال حل مسئله باشند.

کتاب من و کودکم باهدف الهام بخشیدن به والدین در جهت یافتن راه‌حل‌ها و پاسخ‌های مناسب برای بسیاری از مسائل رفتاری و انضباطی کودکان نوشته شده است. والدین می‌توانند در این کتاب عوامل مؤثر و پیشنهادها را برای هر مسئله مطالعه نموده و متناسب با نیازشان از راهکارهای مطرح شده استفاده کنند.

ازآنجایی‌که بیشتر کتاب‌های تربیتی در مورد نقش والدین و بیشتر در مورد مادران صحبت شده است در اولین مبحث این کتاب به نقش پدر در تربیت فرزندان اشاره شده است و در ادامه به بررسی مسائل رایج در کودکان و ارائه راهکارهای مفید در این زمینه پرداخته شده است.

خواندن کتاب من و کودکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب علاوه بر والدین می‌تواند برای دانشجویان رشته روان‌شناسی و مربیان و همه کسانی که به نحوی با کودک سروکار دارند مفید باشد.

بخشی از کتاب من و کودکم

«در بسیاری از خانواده‌ها نقش پدر در تربیت فرزندان در پی تأکید نقش مادران در این، امر نادیده و کم‌رنگ انگاشته می‌شود. در چنین خانواده‌هایی پدر تنها مسئول تأمین مخارج خانواده است. هرچه این دیدگاه در خانواده‌ای قوی‌تر باشد روابط بین پدر با فرزندان از صمیمت کمتری برخوردار بوده و شاهد یک شکاف میان آنها خواهیم بود. در این وضعیت هر چقدر هم که مادر در تربیت فرزندان تلاش خود را انجام دهد؛ بخش مربوط به پدر را نمی‌تواند جبران کند طبق تحقیقات، پدران در ایجاد اعتمادبه‌نفس شناخت، احساسات یادگیری سالم و مقابله با استرس کودکان نقش اساسی ایفا می‌کنند و در صورت سهل‌انگاری در امر تربیت کودکان دچار نوعی از ناامنی عصبانیت و دیگر مشکلات می‌شوند.

زمانی که فرزندتان در کنار شما زمان مناسبی را گذرانده باشد، آمادگی بهتری در زمینه‌های تحصیلی پیدا. کند او برای صحبت‌کردن و جلب رضایت شما اهمیت قائل می‌شود و در نتیجه سعی می‌کند موفقیت‌های بیشتری را کسب کند همچنین در این راستا بیشتر سعی می‌کند تا توانایی‌های خود را کشف کند. معمولاً اگر شما به‌عنوان پدر او تحصیلات یا مهارت‌های سخنوری فردی بالایی داشته باشید، او رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

هر پدری بر اساس شرایط مختلف رفتار متفاوتی از خود بروز می‌دهد. منظور از شرایط تعداد اعضای خانواده سن‌وسال پدر یا شرایط اقتصادی و..است.

مثلاً ممکن است پدری در سنین نوجوانی دخترش سخت‌گیر شود درحالی‌که پیش از آن به او آزادی بیشتری می‌داد. به دلیل تفاوت‌ها نمی‌توان رفتارها را پیش‌بینی کرد؛ اما همیشه پدر سعی می‌کند در مورد روابط عاطفی آینده دخترش به‌صورت مؤثر و سازنده‌ای نقش داشته باشد. استحکام رابطه پدر و دختر سلامت دختران را در بزرگسالی تضمین می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان