دانلود و خرید کتاب انقلاب ناتمام اینشتین لی اسمولین ترجمه علی سمائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب ناتمام اینشتین اثر لی اسمولین

کتاب انقلاب ناتمام اینشتین

نویسنده:لی اسمولین
انتشارات:انتشارات معین
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انقلاب ناتمام اینشتین

کتاب انقلاب ناتمام اینشتین نوشتهٔ لی اسمولین و ترجمهٔ علی سمائی است. انتشارات معین این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب به تشریح مبانی فیزیک کوانتوم و مفاهیم نهفته در این شاخه از علم فیزیک می‌پردازد.

درباره کتاب انقلاب ناتمام اینشتین

فیزیک کوانتوم شاخه‌ای از مطالعات علم فیزیک است که به مطالعه و بررسی عملکرد ذرات ریز اتم‌ها و فوتون‌ها می‌پردازد و نحوهٔ اثر و کنش آن‌ها بر محیط و جهان پیرامون رو مورد واکاوی قرار می‌دهد. این شاخه از علم که در طول تاریخ به‌وسیله‌ٔ دانشمندان زیادی توسعه یافته است، تحولی شگرف در دنیای فیزیک و نظریات مربوط به آن ایجاد کرده است. کتاب حاضر کوشیده تا به تشریح مبانی این شاخه از علم فیزیک و تحلیل مفاهیم نهفتهٔ آن بپردازد.

خواندن کتاب انقلاب ناتمام اینشتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشتهٔ فیزیک و علاقه‌مندان به کاوش در جهان اتم‌ها از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب انقلاب ناتمام اینشتین

«مکانیک کوانتومی برای نزدیک به نه دهه هستهٔ مرکزی درک ما از طبیعت بوده است. با اینکه این نظریه همیشه در همه جا حاضر است اما عمیقاً اسرارآمیز است. هیچ یک از علوم مدرن بدون کوانتوم معنا نخواهند داشت. اما دانشمندان روزهای سختی را سپری کرده‌اند تا به‌اتفاق نظری دربارهٔ ادعاهای این نظریه در مورد طبیعت برسند. مکانیک کوانتومی به سؤالاتی از این قبیل پاسخ می‌دهد که چرا اتم‌ها وجود دارند و چگونه پایدار هستند و خصوصیات شیمیایی متفاوتی دارند. مکانیک کوانتومی همچنین توضیح می‌دهد که چگونه اتم‌ها با یکدیگر ترکیب شده مولکول‌ها را می‌سازند که درنتیجه پایه و اساسی برای درک اشکال و برهم‌کنش مولکول‌ها به شمار می‌آید. زندگی بدون کوانتوم قابل درک نیست. از رفتار آب تا شکل پروتئین‌ها و چگونگی انتقال اطلاعات به‌وسیلهٔ DNA و RNA و هر چیز دیگری در زیست‌شناسی به کوانتوم وابسته است. مکانیک کوانتومی خواص مواد را توضیح می‌دهد ازجمله اینکه چه چیز باعث می‌شود فلزات رسانای الکتریسیته باشند. درحالی‌که برخی مواد دیگر نارسانا هستند. نور و رادیواکتیویته را توضیح می‌دهد و پایه‌ای برای فیزیک هسته‌ای است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان