دانلود و خرید کتاب مرغ گرفتار حسین پورسلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرغ گرفتار اثر حسین پورسلطانی

کتاب مرغ گرفتار

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مرغ گرفتار

کتاب مرغ گرفتار سرودهٔ حسین پورسلطانی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است

درباره کتاب مرغ گرفتار

حسین پورسلطانی در هفتم تیرماه سال ۱۳۷۲ در شهر مشهد متولد شد. او برای ادامه تحصیل به شهر یزد رفت و در سال ۱۳۹۷ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را از دانشگاه یزد دریافت کرد. حضور در دانشکدهٔٔ مهندسی و محیط صنعتی مانع از فعالیت هنری و علاقهٔ وی به ادبیات نشد و در طی این سال‌ها اشعار گوناگونی را سرایید.

شعر یکی از بهترین راه‌های تخلیه هیجانات و بیان احساسات است. شاعر این مجموعه، با بهره‌مندی از ذوق شاعرانهٔ خود به بیان احساسات در قالب شعر می‌پردازد. اشعار این مجموعه دارای قالب‌ها و موضوعات متنوعی هستند؛ اما در یک نگاه کلی می‌توان آن‌ها را در دو گروه اشعار عارفانه و عاشقانه دسته‌بندی کرد. بخشی از اشعار مجموعه، بیانگر احساسات شاعر پس از اتفاقات معنوی و عارفانه‌ای است که در بازه سال‌های ۱۳۹۳-۱۳۹۵ در جریان زندگی برای ایشان حادث شده؛ بعضی اشعار مربوط به دوران عاشقی و لحظات رسیدن و جدایی‌ها و تعدادی از آثار، حالات روحی پس از دوری از عشق زمینی و شناخت بهتر عشق معنوی وی بوده است که با قلم به رشتهٔ تحریر درآمده است.

شاعر این مجموعه نگاه خاصی به احساسات و بار عاطفی کلمات در اشعارش دارد. شاید گاه کلماتی را استفاده کرده که بیشتر در اشعار ادبیات کهن به چشم می‌خورد و گاه لغت‌های جدید عامیانه را مناسب اشعار خود دیده باشد. گاه از استعاره استفاده کرده و گاه واج‌آرایی را در اشعار به کار برده است؛ اما تمام این موارد به صورت ناخودآگاه در اشعار وی ظاهر می‌شود. لکن انتخاب نام «مرغ گرفتار» برای این مجموعه شعر، بر اساس یکی از اشعار مجموعه به همین نام صورت گرفته است. از آن جهت که مرغ یک پرنده است اما بال پرواز ندارد و به نوعی گرفتار و درمانده است؛ انسان نیز در این دنیا گرفتار است و آن‌گاه که معشوق حقیقی را می‌یابد تلاش می‌کند که از این بام برخیزد و به سوی او به پرواز درآید؛ غافل از آنکه باید تا روزی معین زندگانی کند و تا آن روز در این دنیا به مانند مرغی بی پر و بال، اسیر و گرفتار خواهد بود. در شعر دیگری شاعر به این موضوع اشاره می‌کند و از معشوق حقیقی می‌پرسد: «چگونه از این بام برخیزم؟» و با رجوع به کتب معنوی اشاره‌ای به خطبهٔ متقین در نهج‌البلاغه دارد.

خواندن کتاب مرغ گرفتار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرغ گرفتار

در این دنیا گرفتارِ تنِ بیمار گشتیم 

به فکر راه درمان روز و شب بسیار گشتیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۲۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
۷,۷۵۰
۵۰%
تومان