دانلود و خرید کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی زهرا مغناطیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی اثر زهرا مغناطیسی

کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی

انتشارات:نشر تایماز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی

کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی نوشتۀ زهرا مغناطیسی و زهره ضرابی زاده است و نشر تایماز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی

کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی حاصل چندین سال مطالعه، آموزش و تدریس مفاهیم احتمال و آمار است و برای دانشجویان رشته‌های میکروبیولوژی پزشکی پرستاری و... مناسب است. مطالب آن مطابق سرفصل تعیین‌شده از سوی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی برای درس‌های آمار زیستی و آمار حیاتی تدوین شده است. کتابی که پیش رو دارید، شامل ۹ فصل و ۲۰۰ مسئلهٔ حل‌شده و ۱۲۰ تمرین حل نشده است. در فصل اول آمار توصیفی، در فصل دوم قوانین احتمال و در فصل سوم مفهوم متغیر تصادفی و امید ریاضی بررسی شده است. در فصل چهارم برخی متغیرهای تصادفی خاص معرفی شده است؛ توزیع‌های نمونه‌ای در فصل پنجم و برآورد نقطه‌ای و فاصله‌ای در فصل ششم و آزمون فرض در فصل هفتم بررسی شده است. آزمون‌های مربعی در فصل هشت و نهایتاً ضریب همبستگی و رگرسیون در فصل نهم موردمطالعه قرار گرفته است.

خواندن کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های میکروبیولوژی، پزشکی، پرستاری و رشته‌های مشابه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاربرد آمار در علوم زیستی

«فصل اول: آمار توصیفی

مقدمه

در این فصل ابتدا به معرفی علم آمــار می‌پردازیم. هـدف کلی از ایـن فـصـل آشنایی بـا استخراج و دسته‌بندی اطلاعات. است در پایان‌بخش ۱ دانشجو باید قادر به بیان مفاهیم اساسی آمار و شناسایی انواع متغیرها باشد. در پایان‌بخش ۲ دانشجو باید بتواند یک گروه از داده‌ها را در جدول فراوانی خلاصه کند در پایان‌بخش، دانشجو باید قادر به‌رسم نمودارها باشد همچنین بتواند کاربرد نمودارهای مختلف را بیان نماید. در پایان‌بخش ۴، باید بتواند با استفاده از معیارهای عددی یک گروه از داده‌ها را توصیف نماید. نحوه محاسبه معیارهای مرکزی پراکندگی و شکل توزیع را بداند و متناسب با داده‌ها و هدف مطالعه آنها باید بتواند بهترین معیارها را برای توصیف اطلاعات بکار برد.

آمار توصیفی

آمار در لغت به معنای شمارش و حساب‌کردن است؛ بنابراین یکی از معـانـی ایـن کـلمـه شمارش اجزای مجموعه‌هاست. معمولاً هدف از شمارش اجزاء مجموعه‌ها استخراج اطلاعاتی کلی در مورد رفتار جامعه است. زمانی که مجموعه موردمطالعه بسیار وسیع است، نیاز به خلاصه‌کردن اطلاعات و گاهی نیاز به تجزیه‌وتحلیل اطلاعات داریم تا بتوانیم رفتار جامعه را بهتر درک کنیم. بر اساس آنچه گفته شد علم آمار را می‌توان به شکل زیر تعریف کرد:

تعریف ۱-۱ علم آمار جمع‌آوری دسته‌بندی و خلاصه، نمودن، تجزیه‌وتحلیل و نتیجه‌گیری اطلاعات را علم آمار گویند.

باتوجه‌به تعریف ارائه شده علم آمار به دودسته کلی آمار توصیفی و آمار استنباطی تقسیم می‌شود.

تعریف ۱-۲ آمار توصیفی به قسمتی از آمار که به جمع‌آوری دسته‌بندی و خلاصه نمودن داده‌ها می‌پردازد، آمار توصیفی گویند. تعریف ۱-۳ آمار استنباطی به قسمتی از آمار کـه بـه تجزیه‌وتحلیل و نتیجه‌گیری اطلاعات می‌پردازد، آمار استنباطی گویند.

باتوجه‌به کاربردهای آمار در علوم مختلف می‌توان آن را به بخش‌های مختلفی مانند: آمار زیستی، آمار مهندسی، آمار بیمه و... تقسیم نمود. به‌عنوان‌مثال آمار زیستی به آن بخش از آمار گفته می‌شود که در علوم زیستی و پزشکی کاربرد دارد.

باتوجه‌به تقسیم‌بندی انجام شده در مورد علم آمار بحث را از آمار توصیفی آغاز می‌کنیم. اما قبل از شروع چند مفهوم مهم آماری را بررسی می‌کنیم».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۷۹,۵۰۰
تومان