دانلود و خرید کتاب بخواب، ما رفته ایم الیکا آشنایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بخواب، ما رفته ایم اثر الیکا آشنایی

کتاب بخواب، ما رفته ایم

امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بخواب، ما رفته ایم

کتاب بخواب، ما رفته ایم نوشتهٔ الی کا آشنایی است. انتشارات نسل روشن این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر ۴۶ داستان کوتاه را در بر گرفته است.

درباره کتاب بخواب، ما رفته ایم

کتاب بخواب، ما رفته ایم حاوی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به قلم الیکا آشنایی است. عنوان برخی از این داستان‌های ایرانی عبارت است از «فروپاشی درون»، «هیچی و همه‌چی»، «جنگ جهانی سوم»، «بوی پوست پرتقال سوخته»، «اشکی که سرازیر نشد»، «عادت نمی‌کنیم» و «اغما».

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب بخواب، ما رفته ایم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بخواب، ما رفته ایم

«نیمه‌شب ژوئن ۲۰۲۰ بالأخره اتفاق افتاد!

بارون بی‌صداتر از همیشه می‌بارید.

وقتی که از در اومدم بیرون تا برم دکه‌ی روزنامه فروشی سیگار بخرم، دیدمش!

چقدر عجیب و غریب بود، وقتی دیدمش از همه‌چیز دست کشیدم!

فقط نگاهش کردم، چشماش کهربایی رنگ بود، چشماش خیلی عجیب بود.

یه جعبه‌ی غیرعادی هم دستش بود. به جعبه که نگاه می‌کردی، انگار تولد ستاره‌ها رو توش می‌دیدی!»

نظرات کاربران

pari
۱۴۰۲/۰۵/۱۶

عالی درجه یک حتما پیشنهاد میشه دوستان

r
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

خیلی خیلی عالیه، من خود کتاب رو تهیه کردم و واقعا ارزش خوندن داره، تصاویر خیلی قشنگی هم داره. پیشنهاد میکنم حتماا تهیه کنید و بخونید و لذت ببرید👌🏻👌🏻

مسعود پیروی
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

بسیار متشکرم از نویسنده جوان این کتاب، جمله های بسیار پر معنا که خیلی وقت ها از ذهن انسان عبور میکنه. من خواندن این کتاب خوب رو به افرادی که دوست دارند به افکارشون نگاه کنند بسیار توصیه میکنم. افکار پوسیده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان