دانلود و خرید کتاب مهاجر حاجیه خاتون سمیعی ولوجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهاجر اثر حاجیه خاتون سمیعی ولوجردی

کتاب مهاجر

ویراستار:هادی شکری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهاجر

کتاب مهاجر نوشتهٔ حاجیه خاتون سمیعی ولوجردی است. انتشارات مانیان این داستان معاصر و ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مهاجر

کتاب مهاجر حاوی یک داستان معاصر و ایرانی است. گفته شده است که غرض از نوشتن این داستان، انجام یک بازی بوده است؛ یک بازی که نویسنده همیشه از کودکی در ذهن خود آن را با خیال‌پردازی انجام داده است؛ بازی‌های کودکانه‌ای که در پس هر کدام فلسفه‌ای نهفته است. در این داستان، یک پاراگراف ابتدا در سکوت وارد شد، هر جمله‌اش در خیالی و هر خیال زاییدهٔ تفکری بود. شروع به حرف‌زدن کردند، در دفاترشان می‌نوشتند، می‌گفتند و می‌شنیدند و برای آیندهٔ خود خیال‌پردازی می‌کردند. از وجود یخ در لیوان لذت می‌بردند و گاه سکوت می‌کردند و دوباره می‌گفتند. مشخص بود برای یک طرح بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کردند و از وظایف جدیدی که بر عهدهٔ هم می‌گذاشتند حرف می‌زدند. آخرین جمله‌هایی که شب‌زنده‌داران شنیدند و آن‌ها را به فکر واداشت این بود که چرا به فکرِ فروشش افتادی؟ داستان از چه قرار است؟ «مهاجر» را به قلم حاجیه خاتون سمیعی ولوجردی بخوانید.

خواندن کتاب مهاجر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهاجر

«گوژپشت گفت: به گلیم بیچاره خندیدم که خود را در شأن ما دیده و می‌خواهد وارد مباحثات ما شود، ای گلیم! حد خودت را بشناس، ببین که آن روزنامه قدیمی و مچاله الکن هم از تو استفاده کرده و آن گوشه، کنار سطل زباله مشغول استراحت روی تار و پود توست! روزنامه با لکنت شروع کرد: م.. م.. من..؟ خ.. خ.. خودت ل.. ل.. لکنت د.. داری.

گوژپشت بدون اعتنا به حرف روزنامه گفت: گلیم، تو موجودی هستی که بر اثر حرکت همه، هر روز فرسوده‌تر و فرسوده‌تر می‌شوی و عاقبت، خشمِ همین فرسایش، تو را شکافته و نابود خواهد ساخت. حتماً تو هم می‌خواهی بگویی که من شکیبایی بسیار دارم.

واقعاً که، سنگ صبور را به خنده وا می‌دارید!

سکوتی سنگین بر اتاق حکم‌فرما شد.»

نظرات کاربران

khatun
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

سلام،نویسندهء کتاب مهاجر هستم و شما را مهمان بریده ای دیگر از کتاب میکنم: گنجینه پاسخ داد: ای گوژپشتِ جسور، وجود ، یعنی استهلاک، اگر کسی زندگی کند وفایده ای نداشته باشد گمان می‌کنم که زندگی کردن را نمی داند ،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۲۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان