دانلود و خرید کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه شانا شاپیرو ترجمه رضوان موحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه اثر شانا شاپیرو

کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه

معرفی کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه

کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه نوشتهٔ شانا شاپیرو و کریس وایت و ترجمهٔ رضوان موحدی است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی رویکردی محبت‌آمیز برای تعیین محدودیت‌ها و پرورش کودکی باهوش از لحاظ عاطفی است.

درباره کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه

کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه برای والدین دلسوز و مسئولیت‌پذیر در زمینهٔ روان‌شناسی خانواده و فرزندپروری نوشته شده و به پرورش کودکانی باهوش از لحاظ عاطفی کمک می‌کند. تربیت کودکان شاد، مهربان و مسئولیت‌پذیر هم نیازمند عشق والدین است و هم گذاشتن برخی محدودیت‌های سازنده. شونا شاپیرو (متخصص ذهن‌آگاهی) و کریس وایت (پزشک اطفال) در کتاب حاضر، با همدیگر خرد باستانی و دانش نو را در می‌آمیزند تا دیدگاه‌های بسیار تازه‌ای دربارهٔ فرزندپروری و انضباط در بستر خانواده فراهم کنند. این کتابِ راهنما بر پایهٔ علوم اعصاب و ذهن‌‌آگاهی استوار است و اصطلاح انضباط در ترتیب کودکان را با طرح ۵ عنصر اساسی برای پرورش فرزندان بازتعریف کرده است. این عناصر عبارتند از عشق بی‌قید‌وشرط، فضادادن به کودکان برای اینکه خودشان باشند، هدایت‌گری، محدودیت‌های سالم و اشتباهات که موجب پیدایش فرصت‌های رشد و یادگیری می‌شوند. در این کتاب، شما والدین با مجموعه‌ای از تمرین‌های ذهن‌آگاهانه آشنا خواهید شد که محدودیت‌هایی برای محبت، رویارویی با عواطف دشوار، بخشندگی و مراقبۀ پرشفقت قرار می‌دهد تا در نهایت انضباط در بافتاری از ذهن‌آگاهی جا بگیرد. این رویکرد رابطه‌محور در کانون خانواده باعث خواهد شد اعتمابه‌نفس خود را در مقام والدین به دست بیاورید؛ درعین‌حال فرزندانتان را در پرورش هوش عاطفی درست، مهارت خودانضباطی و تاب‌آوری حمایت کنید. تمام این خصوصیت‌ها برای رسیدن به سبک زندگی معنادار و اصیل ضروری هستند. در انتهای کتاب انضباط ذهن آگاهانه از خواندن مکالمه‌ای کوتاه میان دو نویسنده لذت ببرید.

خواندن کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران پدرها و مادرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه

«انضباط ذهن ‌آگاهانه یک رویکرد خودخواسته و درعین‌حال منعطف برای پرورش کودکان در هر ردۀ سنی است. هرچند توصیه‌های این کتاب بر کودکان یک تا ده‌ساله متمرکز شده، می‌توان این مفاهیم را در هر مرحله از رشد اعمال کرد.

ما دریافته‌ایم که تمرکز بر روی مفاهیم خانواده ، مؤثرتر از تلاش برای اعمال تکنیک‌هایی است که متکی بر درک عمیقی نیست؛ بنابراین در اینجا به ارائۀ یک مدل نظری می‌پردازیم که به همراه تمرین‌هایی خاص طراحی‌شده تا به شما کمک کند کودکانی سالم، از لحاظ عاطفی باهوش و دارای انضباط تربیت نمایید.

فرض راهبردی این است که نقش ما به‌عنوان والدین درک لحظه‌به‌لحظۀ نیازهای فرزندان ‌‌مان و تأمین نیازهای پرورشی آن‌ها برای شکوفایی بر اساس ظرفیت‌شان است. ما کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه را برای حمایت از شما برای تبدیل‌شدن به قابل‌اعتمادترین، انعطاف‌پذیرترین و داناترین والدین ارائه می‌دهیم.

عمیق‌ترین آرزوی ما به‌عنوان پدر و مادر این است که شاهد شکوفایی و موفقیت فرزندان‌‌ مان در قالب انضباط ذهن آگاهانه باشیم – ببینیم که تبدیل به انسان‌هایی سالم، بانشاط و از لحاظ عاطفی باهوش می‌شوند.

مشتاقیم که آن‌ها را در این فرآیند حمایت کنیم. لحظه‌ای مکث کنید و حسن نیت سالم، بی‌خطر و طبیعی این هدف را احساس کنید. شما به فرزندتان اهمیت می‌دهید. او را دوست دارید. به این اعتماد کنید.

به‌هرحال تجربۀ زندگی غالباً با این عشق طبیعی و کاملاً بی‌خطر تفاوت بسیاری دارد. ما در بیابان آشفتگی و سردرگمی گم‌ شده‌ایم و در جستجوی مسیر بازگشت‌مان هستیم. انضباط ذهن ‌آگاهانه یک رویکرد برای فرزندپروری است که به‌طور مؤثری در کانون خانواده کمک می‌کند که در جهت این مسیر فطری عشق و خرد قرار بگیریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان