دانلود و خرید کتاب عارضه جمعی احمدرضا اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عارضه جمعی

کتاب عارضه جمعی نوشتهٔ احمدرضا اخوت و مریم قاسمی است و مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عارضه جمعی

کتاب عارضه جمعی با مطالعه سوره مبارکه توبه به مسئله عارضه جمعی پی برده و آن را تبیین کرده است. با کمکِ سه سوره فتح،‌ محمد و منافقون ویژگی‌های عارضه‌های به دست آمده را به صورت واضح مشاهده کرده است. از رهاورد این مطالعه قرآن به قرآن، معلوم شد که این عارضه‌ها که از داخل حرکت‌های جمعی نشئت می‌گیرند، امکان تلفیق با یکدیگر را دارند و با ضربه‌هایی که به حرکت جمعی می‌زنند منجر به کندی در آن می‌شوند. علم و تدبیر در این باره، می‌تواند اثر این ضربه‌ها که در جهت از میان بردن حرکت جمعی است را دفع کند.

خواندن کتاب عارضه جمعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عارضه جمعی

«مخلّفون در این سوره کسانی هستند که وقتی پیامبر و مسلمانان برای حرکت به سوی مکه خارج شدند، آنها با ارزیابی قوت آنها در برابر قوت مشرکان مکه، از همراهی با مسلمانان جا زدند، زیرا آنها را یارای مقاومت در برابر مشرکان نمی‌دیدند.

هنگامی که مسلمانان از این حرکت، با برقراری صلح حدیبیه بازگشتند و مخلفون پیشین، چنین احساس کردند که در حرکت‌های بعدی برای جهاد، غنیمت‌هایی وجود دارد، این بار، آنها بودند که از مسلمانان درخواست می‌کردند تا در جهاد مشارکتشان دهد.

خداوند در سخنی دیگر به طور واضح روشن می‌کند که صحنه‌های جهاد بیشتری در پیش است و به طور یقینی کسانی که به دنبال منافع هستند در معرکه‌های سخن شرکت نخواهند جست.

در مقابل عملکرد نادرست مخلفون در موقعیت، خداوند در این سوره از مؤمنانی سخن می‌گوید که در لحظه حساس همراهی با پیامبر، این همراهی خود در تایید اقدام پیامبر و التزام به آن را در پیمان حدیبیه محکم کردند.»

نظرات کاربران

هاشمی
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

از سوره برائت تدبر و طبقه بندی شایسته ای ارائه شده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان