دانلود و خرید کتاب تاریخ نقاشی چین ژانگ آنژی ترجمه آرش جلال منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ نقاشی چین اثر ژانگ آنژی

کتاب تاریخ نقاشی چین

نویسنده:ژانگ آنژی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخ نقاشی چین

کتاب تاریخ نقاشی چین نوشتهٔ ژانگ آنژی و ترجمهٔ آرش جلال منش است. انتشارات پژوهشکده هنر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تاریخ نقاشی چین

کتاب تاریخ نقاشی چین با هدف معرفی سیر رشد و نقاط عطف نقاشی این کشور نوشته شده است. این موضوع با تکیه بر شواهدی که کشف شده و نیز سندهای مکتوب مهم به انجام رسیده است. نقاشی‌های دیواری و طوماری اصلی‌ترین صورت‌های نقاشی هستند که در این کتاب بررسی شده‌اند. از بازهٔ زمانی عهد باستان تا دوران حکومت‌های متخاصم هیچ نقاشی دیواری باقی نمانده و تنها تعداد اندکی نقاشی روی ابریشم به دست ما رسیده است. در این کتاب به زندگی و آثار نقاشان مهم پرداخته شده؛ مسائل کم‌اهمیت از قبیل اسامی مستعار، محل تولد و مناصب حکومتی احتمالی آنان موضوع بررسی نبوده است؛ همچنین از شواهد و موضوعاتی که فهم آن برای مخاطب خارجی مشکل بود، صرف‌نظر شده است. اگر به سال تولد یا وفات یک هنرمند اشاره نشده، صرفاً از آن رو بوده که دسترسی به واقعیت میسر نشده است. این کتاب در ۱۱ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب تاریخ نقاشی چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تاریخ نقاشی چین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخ نقاشی چین

«با این‌همه، رژیم چین، دست به اعمالى ناشایست نیز زد. کاخ‌سازى ولخرجانه، کتاب‌سوزى، زنده‌به‌گورکردن فضلا براى حفظ وحدت ایدئولوژیک و اعمال مجازات‌هاى سخت و بی‌رحمانه در قبال به اصطلاح خطاکاران، از جمله این اقدامات غلط حکومت بوده است. این سختگیرى‌ها باعث شد جرقۀ قیام‌هاى دهقانى زده شود و نیز باقى‌ماندهٔ اشراف دیگر حکومت‌هاى سابق که اگرچه از حکومت چین شکست خورده بودند ولى حذف نشده بودند، برعلیه سلطۀ سلسلۀ چین قد برافراشتند و بدین سان دولت چین بخت بلندى نداشت و به سرعت رو به زوال نهاد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۴۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان