دانلود و خرید کتاب پیوندهای جاودان نسرین دستان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیوندهای جاودان اثر نسرین دستان

کتاب پیوندهای جاودان

نویسنده:نسرین دستان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیوندهای جاودان

کتاب پیوندهای جاودان نوشتهٔ نسرین دستان است. انتشارات پژوهشکده هنر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به بررسی و مستندنگاری سنگ‌نوشته‌های آرامگاه‌های مسلمانان ایرانی در چین پرداخته است.

درباره کتاب پیوندهای جاودان

کتاب پیوندهای جاودان به بررسی و مستندنگاری سنگ‌نوشته‌های آرامگاه‌های مسلمانان ایرانی در چین با نگاهی به سه مسجد شهر هانگجو، چوانجو و گوانجو پرداخته است. در این سه شهر که در جنوب شرقی چین قرار دارند، بیشترین جلوهٔ فرهنگ و نفوذ ایرانیان مسلمان دیده می‌شود. این سه شهر مهم در واقع سکونت‌گاه‌های ایرانیان مسلمان در دوران سلسله‌های تانگ، سونگ و یوان بوده است. مساجد بزرگ و زیبا و کتیبه‌های سنگی و سنگ‌نوشته‌های متعدد مربوط به آرامگاه‌های ایرانیان مسلمان در این مناطق به زبان‌های پارسی، ترکی و عربی و البته چینی وجود دارد که از نقطه‌نظر بازخوانی تاریخ و تأثیر حضور ایرانیان در چین بررسی آن حائز اهمیت است. نویسندهٔ این اثر (عضو هیئت‌علمى پژوهشکدهٔ هنر) ضمن گردآوری مجموعه‌ای تصویری از سنگ‌نوشته‌های آرامگاه‌های مسلمانان ایرانی در چین، به تحلیل این هنر پرداخته است. این کتاب تلاشى در راستاى نشر آگاهى، دانش و بسط مطالعهٔ پژوهش در نظر گرفته شده است.

خواندن کتاب پیوندهای جاودان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مسلمان‌های ایرانی و پیوند آن‌ها با فرهنگ چین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیوندهای جاودان

«دربارهٔ این‌که دین اسلام دقیقاً چه زمانى وارد چین شده و گسترش یافته است نظرات مختلفی وجود دارد؛ از جمله اینکه در زمان پیامبر اسلام اولین هیئت رسمی مسلمانان متشکل از چهار نفر از یاران آن حضرت براى تبلیغ و اشاعۀ دین اسلام به چین فرستاده شدند، و به این ترتیب روابط غیررسمى میان مسلمانان و چینى‌ها برقرار شد. همچنین دریانوردان ایرانى و عرب که از خلیج‌فارس و سایر نقاط خاورمیانه به چین رفت‌وآمد داشتند، از عوامل اشاعۀ اسلام در چین بودند. نظام اسلامی چین حاصل آمیزش چند تمدن است که تمدن اسلامی - ایرانى یکی از مهم‌ترین آنهاست. آنچه مسلم است به مرور زمان با بیشتر شدن رفت‌وآمد مسلمانان، به‌ویژه ایرانیان مسلمان، به چین نفوذ تمدن اسلامى نیز در این سرزمین رو به گسترش گذاشت. هر چند ایرانیان و اعراب معمولا در اسناد تاریخى چین از یکدیگر تفکیک نشده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۳۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان