دانلود و خرید کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی عباس محمدی اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی اثر عباس محمدی اصل

کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی

ویراستار:سحر عظیمی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی

کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی نوشتهٔ عباس محمدی اصل و حاصل ویراستاری سحر عظیمی است. انتشارات آرمان رشد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی

کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی به ما گفته است که کنش اجتماعی، هر فعالیت نیت‌مندی در تمایز با رفتار است که توسط کنشگر در متن شرایط جامعه سر بزند. کنشگر می‌‌تواند در قالب مفاهیم مختلف فکر کند، انتخاب کند و تصمیم بگیرد. پیش‌‌بینی، برنامه‌‌ریزی و آینده‌‌نگری متضمن تأمل و چاره‌‌اندیشی برای توزیع بهره‌‌‌گیری گروهی از استعدادهای متفاوت اعضای جامعه است. انگیزهٔ کنش آگاهانه و ارادی هدفمند و معنادار نزد کنشگران متعامل وفق هنجارهای نظام اجتماعی گره می‌‌خورد و این در حالی است که پیامدهای ارادی کنشگری بیش از پیامدهای ناخواستهٔ آن تابع احتمال است. از سوی دیگر کنشگری مثل شخصیت به‌عنوان واحد فیزیولوژیکی، موضوع مطالعهٔ علم زیست‌‌شناسی و علوم وابسته بوده و به‌عنوان واحد اخلاقی تمیزدهنده خیر و شر موضوع مطالعهٔ حقوقدانان و علمای اخلاق است، اما به‌عنوان واحد روان‌‌شناختی دارای علایق آگاهانه و ناآگاهانه موضوع مطالعهٔ روان‌‌شناسان، روان‌‌کاوان و روان‌‌پزشکان قرار می‌‌گیرد و مطالعهٔ فرهنگش به انسان‌‌شناسی سپرده می‌‌شود یا اقتصاد و سیاست از وجوه کنشگری‌‌های اقتصادی و سیاسی وی پرده برمی‌‌دارند. کتاب حاضر کوشیده است تا این ابعاد غیرقابل تقلیل کنشگری در نظام اجتماعی را دستمایهٔ فهم نظم‌‌های نوظهوری کند که قوانین و قواعد ثابت و متغیرشان برای شناخت جامعه ضرورت دارد. این اثر، تمرینی است در خوانش نظریهٔ نظام اجتماعی «تالکت پارسنز» به‌وجهی که انگیزش‌‌های کنش با هنجارهای ساختی مقارن بنمایند و جهت‌‌گیری‌‌های وضعیتی کنشگر متناظر با مقتضیات کارکردی نظام جلوه کنند.

تالکت پارسنز، جامعه‌شناسی آمریکایی بود که در پی ارائهٔ یک نظریهٔ کامل درمورد جامعه تلاش می کرد. او آغازگر ادغام نظریه‌های اقتصاد و نظام‌های اجتماعی و معتقد به این بود که نظریهٔ اقتصاد از موارد خاص نظریهٔ عمومی نظام‌های اجتماعی به حساب می‌آید. او در کنار «اسملسر» که محقق فعال جامعه‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا بود، کتابی تحت‌عنوان «اقتصاد و جامعه» پدید آورد. این دو ایده‌هایی مشابه و نزدیک به هم در زمینهٔ نزدیکی و در هم آمیختگی نظریه‌های اقتصاد و نظام اجتماعی داشتند و این ارتباط را تحلیل و واکاوی کردند.

خواندن کتاب تالکت پارسنز و کنشگر اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کنش و کنشگری اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان