دانلود و خرید کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان تهمورث نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان اثر تهمورث نورایی

کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان

ویراستار:اردشیر نورایی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان

کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان نوشتهٔ تهمورث نورایی و سارا هنرمندراد و اردشیر نورایی است. نشر میترا آقاکوچک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان

کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان مطالب خود را از معنا و مفهوم اسطوره آغاز کرده و در ادامه درمورد دیدگاه‌های اسطوره‌ای درمورد پیدایش انسان و دیدگاه بشر اولیه درمورد مسائل مختلف نیز سخن گفته است. این کتاب شما را با مفهوم رقص و اسطوره‌های رقص ابتدایی آشنا می‌کند. آیا می‌دانید ریشه‌های حرکتی در رقص ابتدایی کدامند؟ آیا درمورد رقص ابتدایی به‌عنوان برآمد مجموعه فعالیت‌های حرکتی انسان چیزی می‌دانید؟ رقص ابتدایی به‌عنوان ابزار تسلط بر طبیعت یعنی چه؟ رقص ابتدایی و ژیمناستیک در فرهنگ ایران باستان چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ این کتاب به پرسش‌های یادشده پاسخ داده است.

خواندن کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اسطوره و رقص پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسطوره ها و رقص ابتدایی در جهان باستان

«قدرت جسمانی و مهارت حرکتی زمینه‌های حضور موفق انسان اولیه را در مواجهه با طبیعت فراهم کردند و با توجه به اثر غیر قابل انکار صاحبان این ویژگی‌ها در بقای طایفه جایگاه قدسی و ارزشی پیدا کردند. این جایگاه قدسی و ارزشی قهرمانان، نیاکان و بزرگسالان قبیله به نوعی مرهون توانایی‌های حرکتی آن‌ها بوده است. اگر این افراد به هر دلیلی به توتم‌ها وابسته یا جایگزین و نماینده‌ی توتم شده‌اند، نوعی آمیختگی بین این ویژگی و مهارت‌های حرکتی و قدرت جسمانی آنان داشته است. به‌عبارت دیگر طی فرآیندی طولانی مهارت‌های بشر اولیه، مثل پریدن‌ها و دویدن‌های مختلف، قدرت پرتاب سنگ، زوبین، نیزه و مهارت در تیراندازی با کمان و گلاویز شدن با حیوانات و ... نه تنها عامل موفقیت بودند بلکه عامل انگیزشی و اعتماد به نفس برای طایفه و قبیله شدند و چه بسا این مفاهیم و این حرکات چه با ابزار و چه بدون ابزار در مقام توتم و تقدس، چه به صورت وابسته به سایر توتم‌ها و گاه به‌صورت مستقل، قرار گرفتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان