دانلود و خرید کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران حسین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران اثر حسین سوری

کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران

کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران را حسین سوری، رضا قلی زاده شمس و هادی استاجی به رشتهٔ تحریر درآورده‌اند و انتشارات دیبادخت عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده‌ است. این کتاب به تحلیل و بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی بر ارکان هویت ملی ایرانیان می‌پردازد.

درباره کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران

یکی از ابعاد هویتی هر شخص که به وجود او معنا و هدف می‌بخشد، هویت ملی او و ارتباطی است که با فرهنگ و ارزش‌های جامعهٔ خود دارد و از این طریق خود را عضوی از یک ملت و کشور  می‌داند. مجموعه‌ای از عوامل تاریخی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی جغرافیایی بر شکل‌گیری این بخش از هویت اثرگذارند و می‌توانند موجب رشد و بلوغ و یا انحطاط و زوال آن شوند. در سال‌های اخیر که موج گستردهٔ استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی همه‌جا را فرا گرفته و مرزهای جغرافیایی و فکری و فرهنگی را نیز درنوردیده، اشکال و انواع متعدد و متنوعی از سبک زندگی را نیز به جهانیان و به‌ویژه نسل جوان ارائه داده و او را به‌سمت حیرانی، تناقض، ابهام و در نهایت بحران هویت سوق داده است. این امر در کشورهایی چون ایران که سنت و مذهب، دو رکن هویت‌ساز و جهت‌دهنده در آن هستند نیز رخ داده و لازم است تا ابعاد مختلف آن دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد؛ ازاین‌رو کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران به قلم حسین سوری، رضا قلی زاده شمس و هادی استاجی کوشیده است تا در ۴ فصل به توضیح و تشریح مفاهیم پایه و اساسی این موضوع، آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و نیز نقش نهادهای نظارتی و مدیریتی در این حوزه بپردازد. 

خواندن کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان حوزه‌های رسانه و علوم ارتباطات و نیز فعالان، مدیران و تصمیم‌گیران رسانه‌ای از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تاثیر فیس بوک بر هویت ملی جمهوری اسلامی ایران 

«هویت ملی را می‌توان فرایند پاسخ‌گویی آگاهانه به پرسش‌های پیرامون خود، گذشته، خاستگاه تمدنی، جایگاه سیاسی و فرهنگی و ارزش‌ها از هویت تاریخی یک ملت برشمرد. چرا که باعث تشخص یافتن ملتی از ملت دیگر می‌شود. ظهور اینترنت (به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی) اگرچه خود معلول تحولاتی چند بوده، اما پس از ظهور، منشأ تحولات بسیاری شده که یکی از آن‌‌ها تحول در مبنا و معنای مفهوم هویت اجتماعی است. در مورد تأثیر فناوری‌های نوین به‌ویژه اینترنت و در خلال آن شبکه‌های اجتماعی بر هویت ملی سه رویکرد عمده مطرح است: رویکرد اول گسترش این فناوری را تقویت‌کنندهٔ هویت ملی می‌داند. رویکرد دوم گسترش این فناوری را تضعیف‌کنندهٔ هویت ملی به شمار می‌آورد. رویکرد سوم با یک رویکرد واقع‌بینانه‌تر به جنبه‌های تقویت‌کننده و تضعیف‌کنندهٔ این فناوری بر هویت ملی تأکید دارد. یکی از مباحث مهم در مورد فناوری‌های نوین ارتباطی و به‌ویژه عرصهٔ فضای مجازی، نقش آن‌ها در شکل‌گیری و ایجاد چالش در هویت ملی افراد و جامعه می‌باشد. درواقع عنصر ارتباطات یکی از شاخصه‌های جدی در شکل‌گیری هویت جوامع است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان