دانلود و خرید کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف فاطمه فلاح تفتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف

کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف نوشتهٔ فاطمه فلاح تفتی است و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را منتشر کرده است. این کتاب بررسی فقهی و حقوقی حجاب و عفاف است.

درباره کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف

کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف در سه فصل ساماندهی شده است. فصل اول تلاش می‌کند با مفهوم‌شناسی اصطلاحات در این پژوهش، جایگاه هر اصطلاح را در نظام فقهی ـ حقوقی اسلام و ارتباط آن با حکومت اسلامی را مشخص کند. همچنین در این بخش با موضوع‌شناسی مسئله، به این امر توجه شده است که حیطهٔ مسئولیت حکومت در حوزه حجاب و عفاف تا کجاست.

فصل دوم به ساختار معرفتی، فقهی و حقوقی پرداخته و مبانی مسئولیت را مورد بررسی قرار می‌دهد. از آنجا که حجاب از جمله مقولاتی است که در تلاقی اندیشه و عمل قرار دارد؛ لذا ضروری است خصوصیات نظام حکومتی اسلام تحلیل شود و بدین جهت این فصل در یک قسمت به چهارچوب نظری مسئولیت حکومت و در قسمت دیگر مبانی فقهی با منظر این چهارچوب نظری استنباط شده است.

فصل سوم به عوامل تأثیرگذار در میزان پوشش از جمله عقیده، سن و فرهنگ پرداخته و تلاش می‌کند ضمن بررسی فقهی هر یک از این عوامل، میزان تأثیرگذاری هر یک از عوامل مذکور را در میزان مسئولیت حکومت، بیان کند. و در بخش دیگر این فصل عرصه‌های مسئولیت حکومت با توجه به مبانی فقهی ذکر شده در فصل دوم و عوامل مؤثر بر مسئولیت، بیان شده است.

خواندن کتاب حاکمیت، حجاب و عفاف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران امور زنان و اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان