دانلود و خرید کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان محمود پویاکیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان اثر محمود پویاکیا

کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان

معرفی کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان

کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان نوشتهٔ محمود پویاکیا و تهمورث نورایی و حاصل ویراستاری اردشیر نورایی است. نشر میترا آقاکوچک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان

کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان مطالب خود را از معنا و مفهوم اسطوره آغاز کرده و سپس از دیدگاه‌های اسطوره‌ای درمورد پیدایش انسان، ریشه‌ها و زمینه‌های پیدایش انواع ورزش‌ها در دوران پیشاتاریخ و ورزش‌های طبیعی و ابزاری سخن گفته است. این کتاب شما را با اسطوره‌های کوه و کوه‌نوردی آشنا می‌کنید. در میان این اسطوره‌ها نام‌هایی همچون «مهر»، «آرش کمانگیر»، «هراکلس - هرکول»، «آرتمیس»، «پسرک باران»، «ژوپیتر» و «هرمس» قرار گرفته است. بخشی به نام «خلاصه‌ای از اسطوره‌های کوهنورد» در پایان این اثر گنجانده شده است.

خواندن کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران اسطوره و ارتباط آن با کوه و کوهنوردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسطوره های کوه و کوهنوردی در جهان باستان

«از طرفی ماکس مولر براین عقیده بود که بین زبان و اسطوره نه تنها رابطه‌ای نزدیک بلکه همبستگی واقعی وجود دارد. اگر به ماهیت این همبستگی پی ببریم کلید رمز جهان اسطوره را کشف کرده‌ایم. کاسیرر معتقد است که کشف زبان و ادبیات سانسکریت برای تحول آگاهیِ تاریخی و برای تکامل همه‌ی علومِ فرهنگی واقعه‌ی بسیار مهمی بود. وی اهمیت و تاَثیر این کشف را با انقلاب کوپرنیکوس در قلمرو طبیعی مقایسه کرد. همان طورکه درفرضیه‌ی کوپرنیکوس مرکزیت جهان از زمین سلب شد، کشف زبان سانسکریت نیز محوریت فرهنگی را از جهان یونانی - رُمی پس گرفت. کاسیرر در ادامه بحث ارتباط بین اسطوره و زبان می‌نویسد: مسلماً زبان و اسطوره ریشه‌ی مشترکی دارند، اما ساختارشان به هیچ وجه یکی نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان