دانلود و خرید کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب حامد ناسوتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب اثر حامد ناسوتی

کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب

نویسنده:حامد ناسوتی
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب

کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب نوشتهٔ حامد ناسوتی است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب

با تحلیل و کنترل زیست محیطی مناسب تقریباً کل فاضلاب حاوی مواد قابل تجزیه زیستی را می‌توان به‌صورت زیستی تصفیه کرد؛ بنابراین، لازم است که مهندس محیط زیست درک مناسبی از مشخصات هر یک از فرآیندهای زیستی داشته باشد تا از ایجاد محیط زیست مناسب و کنترل مؤثر آن اطمینان حاصل کند. اهداف اصلی این فصل عبارت‌اند از ۱. فراهم‌کردن اطلاعات زمینه‌ای اساسی در زمینه‌ٔ میکروارگانیسم‌های مورد استفاده برای تصفیه فاضلاب و ۲. منظورکردن به‌کارگیری اصول فرآیند زیستی برای تصفیه زیستی فاضلاب. مطالب ارائه شده در این فصل اطلاعات مورد نیاز برای طراحی فرآیندهای تصفیه زیستی در فصول ۸ تا ۱۰ را فراهم می‌کند.

مبانی تصفیه زیستی ارائه شده در هفت بخش این فصل عبارت‌اند از ۱. مروری بر تصفیه فاضلاب زیستی، ۲. ترکیب و طبقه‌بندی میکروارگانیسم‌های مورد استفاده برای تصفیه فاضلاب، ۳. مقدمه‌ای بر وجهه‌های مهم سوخت‌وساز میکروبی، ۴. رشد و انرژی باکتریایی، ۵. سینتیک رشد میکروبی، ۶. مدل‌سازی فرآیندهای تصفیه رشد معلق و ۷. مدل‌سازی فرآیندهای تصفیه رشد چسبیده. بعد از ارائه مبانی، هشت بخش باقیمانده به مقدمه‌ای بر طبقه‌بندی عمومی فرآیندهای زیستی مورد استفاده برای تصفیه فاضلاب می‌پردازند. مطالب ارائه شده در این بخش به‌عنوان مقدمه‌ای بر اطلاعات ارائه شده در فصول ۸ تا ۱۰ نیز هست. با توجه به اینکه تمرکز در این کتاب بر فرآیندهای تصفیه با قابلیت کمی‌سازی است، نقش جلبک در تصفیه فاضلاب، بخصوص در سیستم‌های برکه‌ای (لاگون)، منظور نشده است. اطلاعات در خصوص جلبک در نشریات ارائه شده توسط انجمن حفاظت از محیط زیست آمریکا (U.S EPA)، فدراسیون زیست محیطی آب (WEF) و تعدادی از کتب موجود است. به‌طور مشابه، تالاب‌های ساخته شده نیز به دلیل محدودیت فضا و این حقیقت که نشریات متعددی از جمله چندین کتاب صرفاً به تحلیل، طراحی و ایجاد این سیستم‌ها پرداخته‌اند، منظور نشده است.

خواندن کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشته‌های آب و فاضلاب و عمران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی تصفیه زیستی فاضلاب

«اهداف کلی تصفیه زیستی فاضلاب شهری عبارتند از ۱) تبدیل (به عبارت دیگر اکسید کردن) مواد محلول و ذرات قابل تجزیه زیستی به محصولات نهایی قابل قبول، ۲) تجمیع و تبدیل مواد جامد کلوئیدی غیرقابل ته نشینی و معلق به یک فلوک (لخته) زیستی یا بیوفیلم، ۳) تبدیل و یا حذف مواد مغذی مانند نیتروژن و فسفر و ۴) در برخی موارد حذف مواد و ترکیبات آلی خاص. برای فاضلاب صنعتی، هدف حذف یا کاهش غلظت ترکیبات آلی و غیرآلی می‌باشد. به دلیل اینکه برخی مواد و ترکیب‌های یافت شده در فاضلاب صنعتی برای میکروارگانیسم‌ها سمی هستند، قبل از تخلیه فاضلاب صنعتی به سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری لازم است پیش تصفیه بر روی آن صورت گیرد. برای پساب (زهکش) آبیاری کشاورزی که حاوی مواد مغذی می‌باشند، هدف حذف مواد مغذی، به ویژه نیتروژن و فسفر، می‌باشد که می‌تواند رشد گیاهان آبزی را تحریک نماید.

حذف مواد محلول و BOD کربنی و تثبیت مواد آلی موجود در فاضلاب به‌صورت زیستی با استفاده از انواع مختلف میکروارگانیسم‌ها بخصوص باکتری انجام می‌گیرد. میکروارگانیسم‌ها برای اکسید نمودن مواد محلول و مواد آلی کربنی به محصولات نهایی ساده و زیست توده اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه معادله مربوط به اکسایش زیستی بی‌هوازی مواد آلی ارائه شده است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان