دانلود و خرید کتاب رزا پارکس لیزبت کایزر ترجمه وحید مهمان نواز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رزا پارکس

کتاب رزا پارکس نوشتهٔ لیزبت کایزر و ترجمهٔ وحید مهمان نواز است و انتشارات شهر قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعهٔ زنان کوچک، رویاهای دور و دراز است.

درباره کتاب رزا پارکس

رُزا پارکس ۴ فوریه ۱۹۱۳ به دنیا آمد و ۲۴ اکتبر ۲۰۰۵ درگذشت. رزا یک زن سیاه‌پوست (آمریکایی آفریقایی‌تبار) آمریکایی و از فعالان جنبش حقوق مدنی آمریکا بود که بعداً توسط کنگره آمریکا به عنوان «مادر جنبش آزادی» و «بانوی اول جنبش حقوق مدنی» شناخته شد.

رزا پارکس به این خاطر مشهور است که در ۱ دسامبر ۱۹۵۵ از دادن صندلی‌اش در اتوبوس به یک مرد سفیدپوست خودداری کرد و در نتیجه بازداشت و جریمه شد. وی در تاریخ آمریکا جایگاه ویژه‌ای دارد و اقدام اعتراض‌آمیز وی در روز اول دسامبر سال ۱۹۵۵ در ایالت آلابامای ایالات متحده آمریکا علیه مقررات نژادی نقطه آغاز نمادین جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا قلمداد می‌شود. خودداری رزا پارکس از واگذاری صندلی‌اش در یک اتوبوس شهری به یک مرد سفیدپوست و بازداشت متعاقب وی به تحریم گسترده شبکه ترابری همگانی توسط سیاهان منجر شد و به اعتراضات گسترده‌تر دامن زد. کشیش جوانی به نام مارتین لوتر کینگ که بعداً رهبری جنبش مدنی سیاهان را به عهده گرفت، سازماندهی آن تحرکات را به عهده داشت. جنبش اعتراضی او سرانجام به تصویب قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴ انجامید که هرگونه تبعیض نژادی در آمریکا را ممنوع می‌کرد.

پارکس در سال ۲۰۰۵ در ۹۲ سالگی درگذشت و در ساختمان کپیتال هیل در واشینگتن دفن شد. وی تنها زن سیاهپوست تاریخ آمریکا است که در چنین مکانی دفن شده‌است.

کتاب رزا پارکس داستان زندگی او برای نوجوانان است.

خواندن کتاب رزا پارکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانانی که رویاهای دور و دراز دارند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب را به دختران خود می‌توانید هدیه دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان