دانلود و خرید کتاب معمای الیوت استیو الیس ترجمه جواد دانش‌آرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای الیوت اثر استیو الیس

کتاب معمای الیوت

نویسنده:استیو الیس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معمای الیوت

کتاب معمای الیوت نوشتهٔ استیو الیس و ترجمهٔ جواد دانش آرا است. انتشارات نیلوفر این کتاب را که شرح و نقد جامع آثار است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب معمای الیوت

کتاب معمای الیوت، کتابی در جهت شرح و نقد آثار «تی. اس. الیوت» است. نویسندهٔ این اثر، استیو الیس، شاعر و منتقد ادبی بریتانیایی‌تبار است که بیشتر برای نوشتن کتاب‌هایی با محوریت شرح و نقد آثار چاوسر، ویرجینیا وولف و تی. اس. الیوت شناخته می‌شود. از تی. اس. الیوت به‌عنوان برترین شاعر انگلیسی‌زبان قرن بیستم یاد می‌شود. او در زمینه‌های ادبی شعر، نقد، مقاله، ویرایش و نمایشنامه‌نویسی فعال بود، اما بیشتر به‌عنوان شاعر شهرت دارد. «چهار کوارتت» و شعر بلند «سرزمین هرز» از شناخته‌شده‌ترین آثار او به شمار می‌روند. کتاب معمای الیوت در ۴ فصل به‌ترتیب و منظم تمام آثار او را شرح داده و نقد کرده است. به‌زعم نویسنده، این کتاب مفصل‌ترین و جامع‌ترین کتاب تألیفی است که به «تی. اس. الیوت» اختصاص دارد.

تی. اس. الیوت در سال ۱۸۸۸ در آمریکا متولد شد. او کودکی ضعیف بود و اغلب اوقات نمی‌توانست بیرون از خانه به فعالیت بدنی بپردازد. علاقه به ادبیات از همان زمان در او شکل گرفت. کتاب «تام سایر» از کتاب‌های موردعلاقهٔ الیوت جوان بود. او بسیار زود فعالیت ادبی را شروع کرد. الیوت به‌جز منتشرکردن شعر، نقد و نمایشنامه در طول عمرش به کار در بانک، انتشارات و تدریس نیز مشغول بود. او در طول دوران فعالیت ادبی‌اش آثار محدودی منتشر کرد. اشعار او منحصربه‌فرد و خاص بودند و درکشان در ابتدا برای مخاطبان سخت بود. علت اثرگذاری الیوت در جریان مدرنیسم نیز همین بود. او شعر مدرن را به‌کلی تغییر داد و جریان‌ساز شد. شخصیت‌های ادبی بزرگی از الیوت تأثیر مستقیم پذیرفته‌اند. از میان آنان می‌توان به ویرجینیا وولف، باب دیلن و جمیز جویس اشاره کرد.

خواندن کتاب معمای الیوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران آثار «تی. اس. الیوت» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معمای الیوت

«به گمان من، حقیقت این است که در حال حاضر دروس مربوط به الیوت در دانشگاه چندان محبوب نیست. اغلب شعر او را «دشوار» و پُرملال می‌دانند و آثارش را بیانگر تعصبات بیزاری‌آوری مانند زن‌ستیزی و سامی‌ستیزی می‌دانند. واقعیت آن است که او فقط شاعر است، نه رمان‌نویس. و از سوی دیگر، مسیحی معتقد هم هست و این‌ها سبب می‌شود تنها اقلیت قلیلی از خوانندگان با آثار او اُنس یابند یا دانش لازم را برای فهم آثارش دارا باشند و همهٔ این‌ها به عدم محبوبیت الیوت می‌افزاید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۳ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
۴۰,۸۰۰
۲۰%
تومان