دانلود و خرید کتاب عوامل موفقیت تولید لارو ماهی لوئیس ای. سی. کنسیسائو ترجمه علی طاهری میرقائد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عوامل موفقیت تولید لارو ماهی

کتاب عوامل موفقیت تولید لارو ماهی نوشتهٔ لوئیس ای. سی. کنسیسائو و آموس تاندلر و ترجمهٔ علی طاهری میرقائد، سیدسعید میرزرگر، اسماعیل پیرعلی خیرآبادی، عباس مختاری و ادیب جهانگرد است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عوامل موفقیت تولید لارو ماهی

افزایش جمعیت و توجه روزافزون جوامع جهانی به فواید پروتئین آبزیان، از یک سو و کاهش نسبی محصولات آبزی حاصل از ماهیگیری، از سوی دیگر، آبزی‌پروری را به صنعتی پویا تبدیل کرده، به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۶ این صنعت با تولید ۸۰ میلیون تن تقریباً نیمی از محصولات شیلاتی را به خود اختصاص داده است. با این حال، تداوم و ثبات صنعت آبزی‌پروری با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده که از مهم‌ترین آنها تأمین لارو و بچه‌ماهیان با کیفیت بالا برای پاسخ‌گویی به نیاز روزافزون این صنعت است. تلفات زیاد در هنگام تولید لارو و کیفیت متغیر بچه‌ماهیان، به‌ویژه در ماهیان دریایی، همچنان از مشکلات صنعت آبزی‌پروری محسوب میشود. عوامل محیطی و تغذیه‌ای کنترل‌ناپذیر و ناشناخته در مدت پرورش لارو ماهیان و نبود شاخص‌های پیش‌بینی‌پذیر کیفیت فنوتیپی و عملکردی لاروها در مراحل اولیۀ رشد، در تأمین مطمئن بچه‌ماهیان با کیفیت بالا مؤثر هستند، از این رو کتاب عوامل موفقیت تولید لارو ماهی به توسعۀ آبزی‌پروری پایدار کمک شایانی می‌کند. 

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب عوامل موفقیت تولید لارو ماهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ جانورشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان