دانلود و خرید کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها عباس قاسم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها اثر عباس قاسم زاده

کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها

کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها نوشتهٔ عباس قاسم زاده است. نشر عطران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها

کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها ابتدا درمورد ساختارهای سازمانی و اصلاح آن سخن گفته و در ادامه درمورد ایران و نظام اداری در آن توضیحاتی را ارائه کرده است. این کتاب در فصل سوم، ۱۰ برنامهٔ تحول نظام اداری ایران را آورده و سپس بوروکراسی اداری را شرح داده است. «مشکلات نظام اداری ایران» و «حقوق شهروندی در گرو نظام اداری» عنوان‌های ۲ فصل پایانی کتاب حاضر هستند.

خواندن کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد اصلاح نظام اداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نظام و تحولات اداری؛ چالش ها و راهکارها

«نظام اداری هر کشور به مثابه سازمان تنظیم‌کننده کلیه فعالیت‌ها برای نیل به هدف‌ها تعیین شده است که ضمن ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف، بستر مناسب برای حل مسائل و مشکلات مردم و حُسن جریان امور عمومی را فراهم می‌کند. برای این مهم، اصلاحاتی باید تحقق یابد.

اول: اصلاح نظام پرداخت‌های دولتی و جهت‌گیری به سوی یک نظام انعطاف‌پذیر که در آن، پرداخت‌ها براساس میزان فعالیت‌های انجام شده و رضایت مراجعه‌کنندگان یا مشتریان انجام شود. پرداخت به صاحب‌منصبان اداری نیز تابع همین رویه بوده و قبل از آنکه شغل ملاک پرداخت باشد، میزان فعالیت در شغل، ملاک پرداخت می‌گردد.

دوم: مدیریت نتایج؛ در این شیوه مدیریت، توجه از درون‌دادها به سوی نتایج و پیامدها تغییر می‌کند. حسابداری و بودجه‌بندی به جای آنکه درون‌دادها را کنترل کند، بر کنترل نتایج متمرکز می‌گردد و مدیران براساس نتایج حاصله، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در این نظام، مدیری که بیشتر خرج کرده موفق قلمداد نمی‌شود، بلکه مدیری که توانسته است به اهداف بیشتری دست یابد، موفق نامیده می‌شود.

سوم: الگوبرداری از نظام‌های سازمانی بخش خصوصی و ایجاد یک سازمان مرکزی که ضمن داشتن نظارت و نفوذ بر سازمان‌های تحت نظر، به آنها قدرت و اختیار کافی برای عملیات مستقل می‌دهد. ایجاد سازمان‌های کوچک و خودکفا موجب افزایش اثربخشی و کارایی سازمان‌ها شده و سازمان مرکزی به جای آنکه به مدیریت عملیات بپردازد، به مدیریت مدیران خواهد پرداخت. ایجاد سازمان‌های کوچک، فضایی رقابتی به وجود می‌آورد و ارزیابی سازمان‌ها را نسبت به هم ساده می‌کند. در چنین شرایطی، امکان امتیازجویی مدیران و گسترده شدن بی‌رویه سازمان کاهش می‌یابد و دیگر نمی‌توان مسئولیت فقدان کارایی واحد را به دوش دیگر واحدها انداخت. شکل جدید این الگو، سازمان‌های مجازی است.

چهارم: لغو انحصارات دولتی به منظور فراهم آوردن یک محیط رقابتی سالم برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های تصدی دولتی و واگذاری امور به بخش خصوصی با امکان جایگزینی واحدهایی که نمی‌توانند از عهده ارائه خدمات با کیفیت بالا برآیند.

یک سازمان، نوعی از یک واحد اجتماعی متشکل از افراد است که برای دستیابی به اهداف جمعی، مدیریت می‌شوند. به عنوان مثال، سازمان‌ها سیستم‌های بازی هستند که به شدت تحت تأثیر محیط قرار دارند. هر سازمانی دارای ساختار مدیریتی خاص خود است که روابط بین کارمندان مختلف، وظایفی که آنها انجام می‌دهند و نقش‌ها و مسئولیت‌های ارائه شده را تعریف می‌کند. سازمانی که به خوبی سازماندهی شده است، هماهنگی مؤثر را به دست می‌آورد، به عنوان ساختار، کانال‌های ارتباطی رسمی را مشخص می‌کند و نحوه فعالیت‌های جداگانه افراد را با هم مرتبط می‌سازد.

ساختار سازمانی، شیوه‌ای را تعیین می‌کند که در آن نقش‌ها، قدرت، اختیار و مسئولیت‌ها، تعیین و مدیریت می‌شود و نحوه انتقال اطلاعات بین سطوح مختلف، سلسله مراتب در یک سازمان را نشان می‌دهد. ساختار سازمانی به میزان قابل‌توجهی به اهداف و استراتژی آن در دستیابی به این اهداف بستگی دارد.

یک چارت سازمانی، نمایش بصری از ساختار سازمانی است. این ساختار باید به وضوح، روابط گزارش‌دهی و جریان اختیار را تعیین کند، زیرا این امر ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد و موجب جریان کارآمد و مؤثر در کار می شود.»

رویکردهایی به نظریه اجرا
علی‌اکبر علیزاد
خلاصه روانشناسی برای همه
حیدرعلی زارعی
معمای قطار سریع السیر شرق
پاسکال بریزی
در کنار سهراب
رضا میرجعفری
تئوری و فن آوری ساخت ادوات نیمه هادی (پاییز ۱۴۰۰)
حسن کاتوزیان
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زبان تخصصی علوم و مهندسی صنایع غذایی
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
هایدگر؛ دامنه فلسفی و سیاسی اندیشه او
ژاک دریدا
دل نوشته های کودکی ام
نازیتا حبیبی
زیبایی آفرینش هنر
زهرا قیاسیان
ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا
شیوا باباگپ‌پور
بدهکاران
اکبر اکبری
تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان
ناصرالدین پروین
انضباط و هماهنگی تیمی
زهرا ظهیری
فرار از دیوار برلین
میلاد خان میرزایی
مجسمه ذات همایونی
جمال اکرمی
مطالبه‌ی خسارت از دستگاه‌های دولتی
حمید رمضانی‌نژاد
جلوه‌ی معشوق
سید علی نجفی
مختصر قوانین و مقررات مدیریت مراکز استانی وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه
مرکز وکلا
سکوت ماهتاب
فاطمه قاسم زاده آسیابری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان