دانلود و خرید کتاب فعالیت ورزشی و سرطان جان ساکستون ترجمه رضا نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فعالیت ورزشی و سرطان اثر جان ساکستون

کتاب فعالیت ورزشی و سرطان

معرفی کتاب فعالیت ورزشی و سرطان

کتاب فعالیت ورزشی و سرطان نوشتهٔ جان ساکستون و آماندا دالی و ترجمهٔ رضا نوری و علی رضا بهجتی و محمد مهدی رفیعی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب فعالیت ورزشی و سرطان

معضل جهانی سرطان در ۳۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده است و با توجه به افزایش سن ساکنان کرهٔ خاکی انتظار می‌رود این میزان به‌زودی به دو برابر برسد. در حالی که، ­­­میزان بقای پنچ سال برای برخی بسیار ضعیف است، تعداد فزاینده‏ای ‏از جمعیت جوامع پیشرفتهٔ ‏اقتصادی اکنون پنج سال پس از تشخیص برخی سرطان‏‌های ‏شایع، زنده می‏‌مانند. این آمار به آن معنی است که کیفیت نجات و رهایی از سرطان یک مسئلهٔ مهم جهانی در مدیریت بیماران مبتلا به سرطان است. تجربه­‌ٔ سرطان به طور گسترده به ­عنوان یک رویداد دگرگون‌کنندهٔ ‏زندگی تلقی می‌‏شود و حتی در بررسی رفتارهای مرتبط با سلامت افراد و تغییرات اصلی شیوه­‌ٔ زندگی هم نقش مهمی دارد. در برخی سرطان‌­ها نشانه‌های ‏بارز در بدن بیمار حاکی از این است که داشتن شیوه­‌ٔ زندگی توام با فعالیت بدنی گسترده و فعال می‌تواند نقش به سزایی در پیشگیری از سرطان و مرگ و میر مرتبط با آن ایفا کند. هم‌چنین، روش­‌های اولیه­‌ٔ پیشگیری نشان داده است، فعالیت ورزشی منظم هنگام درمان سرطان و پس از آن با عملکردهای بدنی و آمادگی قلبی عروقی، کاهش احساس خستگی و کیفیت زندگی مرتبط با افزایش میزان سلامتی فرد همراه است. با این حال، بر اساس نوع و مرحله سرطان، مزیت‌های ویژه­‌ٔ فعالیت ورزشی منظم متفاوت است و به روش‏‌های ‏درمان و شیوه­‌ٔ زندگی فعلی بیمار بستگی دارد.

هدف از این کتاب ارائهٔ جدیدترین روش ‏های ‏علمی بر اساس مشاهده‌ها ‏و مداخله‌­هایی (درمان‌هایی) ­است که مزیت‏‌های ‏بسیاری در درمان بیماران مبتلا به سرطان که به سبک زندگی فعالانه روی آورده‌­اند، داشته است.

آنچه در کتاب فعالیت ورزشی و سرطان می‌خوانید:

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: فعالیت ورزشی و نشانگان خستگی مرتبط با سرطان (CRF)

فصل سوم: فعالیت ورزشی به عنوان یک مداخله هنگام درمان سرطان پستان

فصل چهارم: فعالیت ورزشی پس از درمان سرطان پستان با تاکید بر کیفیت زندگی

فصل پنجم: اهمیت کنترل وزن بدن پس از تشخیص سرطان پستان: نقش رژیم غذایی و

فعالیت ورزشی در کنترل سرطان پستان

فصل ششم: سازوکار‏های ‏زیست‌شناختی اثر فعالیت بدنی بر بیماری پس از تشخیص سرطان پستان

فصل هفتم: فعالیت ورزشی پس از تشخیص سرطان پروستات

فصل هشتم: فعاليت ورزشی ویژه­‌ٔ پیشگیری و درمان سرطان پروستات: سازوکار سلولی

فصل نهم: فعالیت بدنی پیش و پس از تشخیص سرطان کولون رکتوم

فصل دهم: توانبخشی ورزشی در بیماران مبتلا به سرطان ریه

فصل يازدهم: فعاليت ورزشی و مرگ و میر مرتبط با سرطان

فصل دوازدهم: آیا برای تغییر سبک زندگی آماده‌­اید؟ امکان ایجاد مداخلات ورزشی در بیماران سرطان

فصل سيزدهم: آزمون‌­های ورزشی قلبی تنفسی ويژه­‌ٔ بیماران مبتلا به سرطان

خواندن کتاب فعالیت ورزشی و سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند سرطان را با ورزش شکست دهند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۵۰۰
۶۹,۷۵۰
۵۰%
تومان