دانلود و خرید کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز ساویتا شارما ترجمه عطاءاله محمدی
کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز اثر ساویتا شارما

کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز

کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز نوشتهٔ ساویتا شارما و ترجمهٔ عطاءاله محمدی است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز

یکی از مشکلات بهداشتی و اجتماعی جامعه ما افزایش مبتلایان به ایدز و ویروس H.I.V است. کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز بیماری ایدز را صرفاً یک مسئلهٔ بهداشتی و پزشکی در نظر نمی‌گیرد؛ بلکه آن را یک مشکل اجتماعی هم می‌داند. نویسنده برای شناخت ایدز مبتنی بر مبنای علمی، بر لزوم درک عمیق آن تأکید می‌کند که این، خود مستلزم آن است که علاوه بر مؤلفه‌های هیجانی، بر نگرش‌ها و باورهای مرتبط با ویروس و به نشانگان و رفتارهایی که دیگران و خودمان را در خطر تماس با ویروس قرار می‌دهد، توجه بیشتری کنیم. اغلب اوقات بدون درنظرگرفتن میزان آگاهی‌مان از این بیماری بازهم تصمیم‌های نادرست می‌گیریم، رفتارهای پرخطری انجام می‌دهیم و به عواقب احتمالی آن فکر نمی‌کنیم.

این کتاب علاوه بر بیماری ایدز مطالب زیر را در برمی‌گیرد: ایدز و رفتار جنسی، اختلال زناشویی، ازدواج، انتخاب همسر، جنبه‌های رشدی ازدواج، الگوی چندعاملی تمایلات جنسی، الگوهای رشدی رفتار جنسی، رفتار برانگیختگی جنسی، نقش‌های جنسی، تفاوت‌های عمده درحوزه پژوهش‌های نقش جنسی، اختلالات جنسی، همجنس‌گرایی و مهارت‌های دگرجنس‌خواهی.

خواندن کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ زوج‌درمانگرها و همچنین کسانی که قصد ازدواج دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ازدواج، رفتار جنسی و آشنایی با ایدز

«این ویروس از مادر به جنین یا کودک در دورهٔ بارداری، در جریان زایمان و در هنگام شیردهی منتقل می‌شود. در آمریکا بیش از ۴۰۰۰ مورد از ایدز در کودکان کمتر از ۱۳ سال گزارش شده است که ۱.۷ درصد از کل بیماران ایدز را در بر می‌گیرد. تقریباً تمام انتقال‌های بیماری HIV به کودکان در حال حاضر در آمریکا در هنگام تولد روی می‌دهد. در حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد از کودکانی که از مادران مبتلا به HIV متولد شدند، آلوده به HIV شده بودند. با این حال در بیشتر موارد، پادتن HIV مادر در اولین سال زندگی کودک از بین می‌رود و کودکان دارای سرم مثبت ممکن است واقعاً مبتلا نشده باشند. بیش از دو سوم کودکانی که از مادران دارای سرم مثبت متولد می‌شوند، مبتلا به HIV نخواهند شد. تاکنون تعیین اینکه آیا کودک واقعاً آلوده است به‌عنوان یک کار بالینی دشوار باقی مانده است، هرچند ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از کودکان مبتلا می‌توانند در ۳ ماه اول زندگی مورد شناسایی قرار گیرند.

به‌جز روش‌های انتقال که در بالا مورد بحث قرار گرفتند، هیچ دلیلی در دست نیست که HIV از طریق بوسیدن، یا زخمی در اثر ارتودنسی، مسواک یا نخ دندان انتقال یافته باشد. به‌علاوه، انتقال HIV با وجود میزان رقیقی از HIV در بزاق؛ با قطره‌های تنفسی آزاد شده در هوا در هنگام سرفه و عطسه؛ با هیچ نوع از حشرات و حیوانات؛ با تماس‌های اجتماعی مرسوم در محل زندگی، شغلی و حرفه‌ای، تحصیلی یا شرایط تفریحی؛ با استفاده از مسواک، تیغ، ظرف، لیوان، وسایل غذا خوری، صندلی، کاسه توالت یا میز؛ یا با آب و هوا، ارتباطی ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان