دانلود و خرید کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان محبوبه امیرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان اثر محبوبه امیرزاده

کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان

معرفی کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان

کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان نوشتهٔ محبوبه امیرزاده و محمد امیرزادگانی است و انتشارات فرنام آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان

هوش‌ هیجانی، حد وسط صلاحیت‌های عاطفی و اجتماعی مرتبط است که چگونگی درک و بیان ما از خودمان، درک دیگران و ارتباط با آنها، و مقابله با خواسته‌ها و فشارهای روزانه را به طور مؤثر تعیین می‌کند. به عبارت دیگر، هوش‌ هیجانی به معنی شناخت عواطف خود و دیگران است تا بتوانیم بر اساس آن رفتاری مبتنی بر اخلاق توأم با وجدان اجتماعی داشته باشیم. هوش‌ هیجانی یعنی احساسات خود و دیگران را به‌خوبی شناخته و آن را هدایت کنیم. افراد با هوش‌ هیجانی بالا می‌توانند موازنهٔ منطقی میان عواطف و عقل به وجود آورند. آنها روحیه‌دهنده هستند، هدایت‌کنندگان خوبی هستند و در افراد احساس خوبی نسبت به خودشان به وجود می‌آورند تا احساس ارزشمندی کنند.

محیط اجتماعی مدرسه نمونهٔ کوچکی از نظام اجتماعی جامعه تلقی می‌گردد. روابطی که دانش‌آموزان با معلمان خود در مدارس برقرار می‌کنند، نقشی اساسی در اکتساب نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های بنیادین اجتماعی دارد و درک دانش‌آموزان را از جامعه و محیطی که در آن قرار دارند، تحت تاثیر قرار می‌دهد. مدرسه یکی از مهم‌ترین بافت‌های یادگیری مهارت‌های هیجانی است.

در نظام آموزشی کشور ما آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف پیشرفت آن ها در زمینهٔ تحصیلی صورت می‌گیرد. مطالعهٔ عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی مسئله‌ای پیچیده است، چراکه پیشرفت تحصیلی یک عنصر چندبُعدی است و به گونه‌ای بسیار ظریف به رشد جسمی، اجتماعی، شناختی و عاطفی دانش‌آموز مربوط می‌شود.

با وجود اهمیت هوش هیجانی و خلاقیت و نقش موثر آنها در انجام بهینه وظایف به خصوص برای مربیان و دست اندرکاران نظام آموزش و پرورش، بهره‌گیری از آنها در برنامه‌های آموزشی بسیار کند بوده است. معلمان مدارس شهرستان کوار نیز بر همین اساس به وفور به ناکافی‌بودن آمادگی‌شان برای چنین مداخلاتی و احساس بی‌میلی برای برعهده‌گرفتن چنین نقش‌های موثری اقرار می‌کنند. بر همین اساس، کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان به دنبال بررسی رابطه بین هوش هیجانی با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی در بین معلمان مدارس شهرستان کوار است.

بنابراین در شرایط حساس کنونی و با توجه به تحولات سریع دنیا و نیاز اجتناب‌ناپذیر به تطابق با پیشرفت و تغییرات علوم، کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان بر آن است تا به تعیین ارتباط بین هوش هیجانی و یادگیری سازمانی با خلاقیت سازمانی در بین دبیران مدارس بپردازد.

خواندن کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوش هیجانی و خلاقیت سازمانی بین معلمان

«در یک طبقه بندی هوش به انواع زیر دسته بندی شده است:

هوش عمومی: توانایی فرد برای فعّالیت به شکلی هدفمند است.

هوش مکانیکی: آن دسته از استعدادهاست که باعث فهم و درک اصول فنّی و مکانیک و روابط بین اجزای اشیا می‌گردد.

هوش انتزاعی: توانایی ادراک و به کارگیری ماهرانهٔ نهادهای ریاضی و کلامی است.

هوش عینی: توانایی ادراک و برخورد ماهرانه با موضوعات است.

هوش اجتماعی: توانایی و فهم دیگران، عمل و رفتار هوشمندانه و زیرکانه در روابط با دیگران است.

هوش چندگانه: این نظریه به وسیلهٔ گاردنر در سال ۱۹۸۳ مطرح گردید. این موضوع به دو قسمت هوش درون‌فردی و هوش میان‌فردی تقسیم می‌شوند. هوش درون‌فردی، توانایی به هم پیوسته و درونی در ایجاد الگوی دقیق و عینی از خویشتن و استفاده از آن جهت عمل مؤثّر و کارامد در زندگی است. هوش میان‌فردی، توانایی درک و فهم دیگران است و اینکه چه چیز آن‌ها را برمی‌انگیزد، چگونه فعّالیت می‌نمایند و چگونه در انجام امور با دیگران همکاری می‌نمایند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان