دانلود و خرید کتاب پرونده کولینی فردیناند فون شیراخ ترجمه کامران جمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرونده کولینی اثر فردیناند فون شیراخ

کتاب پرونده کولینی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرونده کولینی

کتاب پرونده کولینی نوشتهٔ فردیناند فون شیراخ و ترجمهٔ کامران جمالی است. انتشارات نیلوفر این رمان جنایی و رمزآلود را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پرونده کولینی

کتاب پرونده کولینی که سومین رمان فردیناند فون شیراخ است، در سال اول انتشارش در آلمان چیزی بالغ بر ۱۵۰هزار جلد فروش داشت و حق انتشارش به ۲۵ کشور فروخته شد. این رمان به‌وسیلهٔ وزیر دادگستری وقت آلمان در سال ۲۰۱۲، در فهرست کتاب‌های ضروری برای پژوهش و تحقیق بر روی نازی‌ها و حکم‌هایی که برایشان صادر شده، قرار گرفته است. از این رمان فیلمی هم اقتباس شده که تحسین منتقدان بسیاری را برانگیخته است. این رمان جنایی، سراسر تعلیق و رمزوراز است و باتوجه‌به حجم کمش خواننده را مجاب می‌کند که همهٔ کتاب را یک‌باره بخواند. قصه با شخصیتی به نام «فابریزیو کولینی» آغاز می‌شود؛ مردی آرام که هرگز در زندگی‌اش هیچ کار خلافی نکرده است. او وارد هتلی در مونیخ می‌شود و وحشیانه مردی را بدون هیچ دلیل مشخصی به قتل می‌رساند. این پرونده به وکیل جوانی سپرده می‌شود که تجربهٔ زیادی ندارد و باید در دادگاه از مردی دفاع کند که با شادی به اجرای قتل اعتراف کرده است.

رمان پرونده کولینی با سبک نوشتاریِ همیشگی فردیناند فن شیراخ که شامل نثری تیز و اتفاقات غیرمنتظره و تعلیق‌های بسیار است، نوشته شده و به‌علت تسلط نویسنده بر قانون و روند دادگاه، بسیار باورپذیر است. بسیاری فضاسازی و سبک نگارش این نویسندهٔ آلمانی را با «فرانتس کافکا» مقایسه کرده‌اند؛ ازاین‌جهت خواندن این کتاب به دوستداران آثار کافکا هم پیشنهاد می‌شود.

خواندن کتاب پرونده کولینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آلمان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فردیناند فون شیراخ

فردیناند فون شیراخ، نوادهٔ «بالدور فن شیراخ» یکی از مقامات دولت آلمان نازی و شیفتهٔ «آرتور شوپنهاور»، فیلسوف مدرن آلمانی بود. او به انسان به‌عنوان موجودی پست، شر و سرشار از ویژگی‌های منفی می‌نگرد و به او خوش‌بین نیست. او پس از فارغ‌التحصیل‌شدن از مدرسهٔ حقوق دانشگاه بن، به حرفه‌ٔ وکالت پرداخت و پس از سال‌ها تجربه‌اندوزی در دادگاه‌ها، نخستین کتابش «تبهکاری» را در ۴۵سالگی منتشر کرد و یک‌شبه مشهور شد. یک سال پس از آن، دومین اثرش «جرم» نیز بلافاصله پس از انتشار، ۵۴ هفته در فهرست پرفروش‌های مجلهٔ معتبر اشپیگل قرار گرفت. کتاب‌های فن شیراخ که اعلام کرده دلبستهٔ ادبیات نیست و نویسندگان او را در جهان ادبیات بیگانه می‌دانند، به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌‌اند. فردیناند فون شیراخ، این وکیل مدافع برجستهٔ آلمانی، در مجموعه داستان «تبهکاری و جرم» جنبه‌های مختلف «گناه» را موردتعمق قرار داده است. رمان کوتاه «پرونده کولینی» نیز یکی دیگر از آثار فردیناند فون شیراخ است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۸,۷۰۰
تومان