دانلود و خرید کتاب اتفاق گلی ترقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتفاق اثر گلی  ترقی

کتاب اتفاق

نویسنده:گلی ترقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اتفاق

کتاب اتفاق نوشتهٔ گلی ترقی است. انتشارات نیلوفر این رمان معاصر ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اتفاق

کتاب اتفاق رمانی به قلم گلی ترقی است. او در این رمان کوشیده است تا تأثیر اتفاقات خارج ‌از کنترل و نابه‌هنگام را در زندگی نشان دهد. ترقی در این رمان قصد نداشته فضایی نوستالژیک بسازد یا با داستانی غم‌انگیز مخاطب را افسرده کند؛ به باور او، این رمان، رمانی خوشبخت است. تنها چیزی که در این رمان پررنگ است، زندگی است و حتی اگر اتفاقات غم‌انگیزی بیفتد، تأثیرشان همیشگی نیست و آن غم با شادی جایگزین می‌شود.

این رمان زندگی «شادی» و «نادر»، خواهر و برادری دوقلو را روایت می‌کند. این ۲ از کودکی جداناپذیر بودند و ارتباط خاصی داشتند. ذهنشان به هم متصل است و احساسات یکدیگر را به‌خوبی درک می‌کنند. این ۲ کودکی و نوجوانی شادی را در کنار خانواده‌شان سپری می‌کنند. شادی و نادر مثل هر کس دیگری باید مستقل زندگی کنند و جدا شوند. این جدایی با رفتن نادر به آمریکا برای تحصیل شروع می‌شود. بخشی از این رمان در آمریکا و بخشی در ایران می‌گذرد. داستان تا آخرین صفحه، فضایی گرم و صمیمی دارد و با پایانی خوش به اتمام می‌رسد.

گلی ترقی تا پیش از نوشتن رمان اتفاق، عمدتاً در زمینهٔ خاطره نویسی و روایت موارد نوستالژیک قلم می زد، اما «اتفاق» ورود موفق او به دنیای داستان‌نویسی بود که به‌سرعت توجه خوانندگان را به آثار او جلب کرد و سبب شد تا مقایسه‌های مختلفی میان این کتاب و دیگر آثار نگارشی گلی ترقی صورت گیرد. مسئلهٔ مهاجرت، یک سنگ‌بنای اساسی در آثار گلی ترقی به حساب می‌آید و نویسنده با تکیه بر تجربیات خود از مهاجرت و ترک میهن، ابعادی از این مسئله را بررسی می‌کند که بسیاری را قادر به همذات‌پنداری با احساسات، اندوه‌ها و اندیشه‌های مهاجرها می‌کند. ترقی تأثیر مهاجرت بر زندگی را به دور از اغراق به تصویر می‌کشد. بینشی که از خواندن این اثر و دیگر آثار داستانی او به دست می‌آید، می‌تواند به بسیاری از خوانندگان، به‌ویژه مهاجرها در این زمینه کمک کند.

خواندن کتاب اتفاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گلی ترقی

گلی ترقی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و شاعر معاصر ایرانی در ۱۷ مهرماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش مدیر مجلهٔ «ترقی» و وکیل بود. گلی از نوجوانی عاشق نویسندگی بود و دوست داشت داستان‌نویس شود. اولین داستان او با عنوان «میعاد» در مجلهٔ ادبی دانشگاهی منتشر شد که او در آن درس می‌خواند. همین داستان در سال ۱۳۴۴ در مجلهٔ «اندیشه و هنر» در تهران هم چاپ شد. اولین مجموعه داستان‌های گلی ترقی با نام «من هم چه‌گوارا هستم» در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. ترقی علاوه بر داستان‌نویسی، فیلم‌نامهٔ فیلم «بیتا» ساختهٔ «هژیر داریوش» را هم نوشت. «درخت گلابی» نوشتهٔ او هم دست‌مایهٔ فیلم «داریوش مهرجویی» شد. از آثار گلی ترقی می‌توان به «خاطره‌های پراکنده»، «خواب زمستانی»، «جایی دیگر» و «دو دنیا»‌ اشاره کرد.

کتاب «خلسهٔ خاطرات» نوشتهٔ شهلا زرلکی به تحلیل و بررسی آثار گلی ترقی پرداخته است.

نظرات کاربران

الهام بانوو
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

این کتاب درباره خواهر و برادر دوقلویی هستش که از هم دور میشن. کسانیکه فضاسازی زندگی های قدیمی رو دوست دارن،از خوندن اوایل کتاب لذت میبرن ولی بعدش سطح توقعشون رو برآورده نمیکنه قلم خانوم ترقی بسیار خوبه ولی این کتاب در سطح متوسطیه

yasaminbookworm
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

کتاب درمورد دوقلویی به اسم نادر و شادی است.و ارتباط و علاقه ای که بین اون هاست و جدایی ای که باعث میشه راه زندگی هرکدوم عوض بشه.قلم خانم ترقی بسیار زیباست.توصیف ایران در زمان نوجوانی دوقلو ها بسیار جذاب

- بیشتر
وحید
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

از کتاب‌های خوب خانم ترقی. من کاغذی کتاب رو خوندم و لذت بردم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان