دانلود و خرید کتاب مرا بیرون بیاور پیتر هیمل من ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرا بیرون بیاور اثر پیتر هیمل من

کتاب مرا بیرون بیاور

معرفی کتاب مرا بیرون بیاور

خلاصه‌کتاب مرا بیرون بیاور نوشتهٔ پیتر هیمل من و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب ذهن خلاقانه‌‌ را آزاد کن و ایده‌هایت را اجرا کن.

درباره خلاصه‌کتاب مرا بیرون بیاور

چگونه ترس از شکست را دور بیندازید؟

همه‌ ما رؤیاهایی در ذهنمان داریم که گاهی اوقات تصور می‌کنیم هرگز به آن‌ها نمی‌رسیم. حتی اگر در خوشبینانه‌ترین حالت هم اقدام به پیگیری اهدافمان کنیم، ترس از شکست و ناکامی اجازه‌ بلندپروازی را از ما می‌گیرد. حال تصور کنید که به یکباره تمام ترسی که داشتید، از بین برود. اگر هیچ ترسی از شکست خوردن نداشتید، چه کارهایی انجام می‌دادید؟ آیا بدون ‌معطلی شروع به نوشتن رمانی می‌کردید که سال‌هاست یادداشت‌های ناتمام آن در جایی خاک می‌خورَد؟ به کلاس خوانندگی می‌رفتید یا تمرین برای شرکت در یک مسابقه ماراتون را شروع می‌کردید؟

بسیاری از ما رؤیاهایی داریم که می‌ترسیم با صدای بلند آن‌ها را بیان کنیم یا حتی بپذیریم؛ فکر می‌کنید چرا؟ تنها دلیل آن، ترس ما از شکست خوردن و ترس‌های مرتبط با آن مانند شرم و خجالت است. این ترس‌ها رؤیاهای ما را سرکوب کرده و به جای اینکه آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند، خواسته‌هایمان را به عنوان توهم و خیال به تأخیر می‌اندازد.

البته ترس‌ها فقط زاییده‌ ذهن هستند. هنرمندان و افراد موفقی که در رسانه‌ها مورد احترام و تحسین قرار می‌گیرند، لزوماً بااستعداد‌تر از ما نیستند؛ بلکه آن‌ها به اندازه کافی شجاع بوده‌اند تا با ترس‌هایشان مواجه شوند و بیاموزند که چگونه کنترلشان را به دست گیرند. پس چرا ما نتوانیم با ترس‌هایمان روبه‌رو شده و از آن‌ها به عنوان سکویی برای پرتاب استفاده کنیم؟ کتاب مرا بیرون بیاور جواب این سوالات را می‌دهد.

خواندن خلاصه‌کتاب مرا بیرون بیاور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با ترس‌ها و احساسات درونی‌شان رودررو شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مرا بیرون بیاور

«آیا ایدهٔ نوشتن یک کتاب، یک آهنگ، یک فیلمنامه یا یک تجارت را برای روز مبادا نگه داشته‌اید؟ چرا آن را مخفی می‌کنید و فوراً دست به کار نمی‌شوید؟

گام اول در تحقق بخشیدن به رؤیاهای شیرین، غلبه بر ترس از شکست است.

طبیعی است که از شکست بترسید. هنگامی که می‌خواهیم موفق شویم، نگرانی به بزرگ‌ترین مانع تبدیل می‌شود. در چنین شرایطی سعی می‌کنیم خود را منصرف کنیم. شاید به خودمان بگوییم: «به اندازه کافی با استعداد نیستم!»، «کسی قبل از من این کار را انجام داده است!» یا «من به هیچ وجه شایستگی انجام این کار را ندارم.»

تکرار و زمزمهٔ مداوم افکار منفی، ما را به جایی نمی‌رساند. این کار در بهترین حالت منجر به پشت گوش انداختن و در بدترین حالت، موجب ناکام ماندن در کارهایمان می‌شود؛ بخصوص اگر این بدبینی در رفتار ما کاملاً مشهود باشد.

جالب است بدانید که این منفی‌بافی‌ها ریشه در تجربیات ما دارند. به عنوان مثال، شاید هرگز در خانواده شما کسی نبوده که شغل آزاد داشته باشد. به همین دلیل، این جمله که «مدیریت یک کسب‌وکار بسیار دشوار است» برای شما به یک باور درونی تبدیل شده است. با این پیش‌زمینه ذهنی، از نظر شما هر کسی نمی‌تواند یک شغل آزاد را به خوبی مدیریت کند؛ اما قرار نیست این وضعیت تا ابد به همین صورت ادامه یابد.

اگر گام اول را برندارید، ممکن است منفی‌بافی و ترس‌هایتان تشدید شود؛ اما از همان لحظه‌ای که دست به کار می‌شوید، حتی اگر کوچک‌ترین ترغیب و اشتیاقی در شما وجود داشته باشد، اوضاع به اندازه‌ای که می‌ترسیدید، ترسناک و غیر قابل کنترل نخواهد بود.

یک روش خوب برای رها شدن از باورهای منفی، استفاده از «دربازکن‌های مغز» یا به اختصار BBO است. این دربازکن‌ها در واقع تمرین‌های خلاق و ساده،‌ اما با محدودیت زمانی هستند که برای آزادسازی ایده‌ها طراحی شده‌اند. طرز عملکرد یک BBO چیزی شبیه به این است:

در یک بازه زمانی ۱۵ دقیقه‌ای، شما می‌توانید گزینه‌های ممکن برای نام ایدهٔ تجاری جدید خود را یادداشت کنید. در ۱۰ دقیقه می‌توانید چند ایده برای برند تجاری خود بکشید. در چند دقیقه می‌توانید یک آدرس اینترنتی بخرید.

با کار کردن روی یک وظیفه معین در مدت زمانی کوتاه، می‌توانید به سرعت از شر افکار تنبل و منفی خود خلاص شوید. هر عمل و اقدام ملموسی شما را به همان اندازه به تحقق هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. این مرحله، قدم اول برای رهایی از ترس بود.»

نظرات کاربران

seemorgh
۱۴۰۲/۰۲/۲۸

این کتاب فقط ۱۴ صفحه است؟ کاملش رو نزاشتید؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۲۰٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
۳,۵۰۰
۵۰%
تومان