دانلود رایگان کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر اثر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین

کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

معرفی کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر نوشتهٔ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین است. انتشارات گیوا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

کلمهٔ قاچاق در لغت به‌معنی انجام کاری به‌صورت پنهانی و با تردستی است و در جرم‌شناسی منظور از قاچاق حمل‌ونقل کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر است؛ به‌طوری‌که این حمل‌ونقل برخلاف قانون باشد. از منظر حقوقی قاچاق یک کالا یعنی واردات یا صادرات کالا بر خلاف قوانین و مقررات حاکم بر جامعه. کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر به بررسی دلایل به وجودآمدن این جرم و راهکارهایی برای جلوگیری از گسترش و همه‌گیری آن پرداخته است. از آسیب‌هایی که مواد مخدر به جامعه وارد می‌کند، نداشتن تعادل و ملایمت در رفتار افراد، بی‌تفاوتی نسبت به خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی، از بین‌رفتن ارزش‌های اخلاقی و زوال جامعه است.

مفهوم‌شناسی قاچاق مواد مخدر، جرم‌انگاری قاچاق مواد مخدر، زمینه‌ها و بستر‌های موجد جرم (عوامل جغرافیایی، عوامل اقتصادی و عوامل اجتماعی و فرهنگی)، آثار و پیامد‌های جرم قاچاق مواد مخدر (آسیب‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی) و  راهکارهای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر عنوان فصل‌های این کتاب را تشکیل داده‌اند. گفته شده است که پیشگیری، بهتر از درمان است و به‌مراتب هزینه‌های کمتری در بر دارد. جرم قاچاق مواد مخدر یک مسئله و بحران اجتماعی به شمار می‌آید که باید در ابعاد وسیعی بررسی و با آن مبارزه شود.

خواندن کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران جامعهٔ سالم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

«آسیب‌های اقتصادی علاوه بر درآمدهای هنگفتی که تهیه مواد مخدر از منابع غیرقانونی و قاچاق، برای قاچاقچی دارد، باعث می‌شود سرمایه کشور برای انجام کارهای مشروع و مفید به کار گرفته نشود و به اقتصاد ملّی از این جهت لطمه وارد آید. از طرفی درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر، به لحاظ آلودگی منجر به پولشویی می‌گردد. «فرآیند پولشویی» به طور اجمال زیان‌های اقتصادی به شرح زیر به دنبال دارد:

الف - پولشویی فرآیند گسترده‌ای است که برآورد حجم آن بسیار مشکل است، از این رو کوشش دولت را برای مدیریت اقتصاد کشور با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

ب - افزایش پولشویی مستلزم کاهش تقاضای پول از بانک‌های معتبر قانونی و رکود فعالیت بانک‌هاست. از آن‌جا که پولشویی و فعالیت‌های مجرمانه منجر به تغییر جهت درآمد از سرمایه گذاری‌های بلندمدت به سوی سرمایه گذاری‌های پرخطر و پربازده کوتاه مدّت در بخش تجاری می‌شود و در این بخش فرار مالیاتی رایج است، اثرات زیان‌باری بر اقتصاد کلان و برنامه ریزی‌های درازمدت ملّی خواهد داشت.

پ - پولشویی آثار زیان بار غیرمستقیمی هم دارد، زیرا داد و ستدهای غیرقانونی، بازدارنده‌ی مبادلات قانونی نیز هستند. برای مثال: داد و ستدهای ارزی قانونی براثر آن که با پولشویی ممکن است همراه شود، مطلوبیت ندارد. مهم‌تر از آن، مبادلات زیرزمینی و فساد مالی، از اطمینان و اعتماد به بازار و سازکارهای آن می‌کاهد. ‌بر اثر افزایش پولشویی، نرخ رشد تولید ناخالص ملّی کاهش می‌یابد. پولشویی در کشورهای در حال توسعه، مانع ورود آن‌ها به جرگه کشورهای توسعه یافته می‌شود و دست‌یابی آن‌ها را به توسعه‌ی پایدار مشکل خواهد کرد.»

نظرات کاربران

zahrayi1995
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

بد

Reza Hashemi
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

پیشگیری از رانت، اختلاس، ظلم فکر میکنم بیشتر برای مردم نیاز باشه بلکه یکم آگاهی اجتماعیمون بره بالا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳۲۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
رایگان