دانلود و خرید کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان علی حامدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان اثر علی حامدی

کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان

معرفی کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان

کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان نوشتهٔ علی حامدی و فاطمه علی محمدی و معصومه سمیعی ازبری است و موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان

در کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان تلاش شده است که در دو بخش کلی به بررسی در معرض طیف امواج الکترومغناطیس قرارگرفتن و همچنین بحث دوزسنجی این امواج و در بخش دوم به مطالعهٔ اثرات امواج الکترومغناطیسی بر اندام‌های مختلف بدن بپردازیم. در بخش نخست تشخیص و درمان پزشکی و نیز سازگاری الکترومغناطیسی را مورد مداقه قرار خواهیم داد و در بخش دوم انواع بیماری‌ها و آسیب‌های روحی و جسمی و احتمال اثرات امواج الکترومغناطیسی در شکل‌گیری و یا تشدید این امور به صورت کامل ارائه خواهند شد.

میدان‌های الکترومغناطیسی اهمیت روزافزونی در حوزهٔ مراقبت‌های پزشکی یافته‌اند. کاربردهای اصلی، مبتنی بر تعامل مستقیمِ میدان‌های الکترومغناطیسی هستند تا تأمین انرژی برای درمان محقق شود، مثلا شبیه‌سازی سلول‌های عصبی و ماهیچه‌ای با القای چگالی جریان الکتریکی؛ یا تبدیل انرژی میدان به گرما؛ یا به‌دست‌آوردن اطلاعات تشخیصی از جمله برای وضعیت توزیع و پیوند هسته به وسیلهٔ تصویربرداری رزونانس مغناطیسی؛ یا تحریک پاسخ‌های کارکردی مثلا به وسیلهٔ تحریک مغناطیسی مغز اما در این میان، کاربردهای جدیدی برای پایش، هدفگیری، ردیابی و هدایت پدید آمده‌اند. این موارد با به‌کارگیری EMF در بدن از جمله ایمپلنت‌های الکترونیکی و اندوسکوپ‌های کپسولی با قابلیت ارسال داده یا تزریق منابع مغناطیسی مانند ذرات نانویی به درون بافت‌ها، سناریوهای مواجهه را گسترش داده‌اند. اینگونه استفاده از منابع EMF باعث شده است تا بافت‌ها به صورت مستقیم در مواجهه قرار بگیرند و این در حالی است که هیچگونه مزایایی از منظر فاصلهٔ جداسازی و کاهش متعاقب در دامنهٔ میدان وجود ندارد. به دلیل فراگیر بودنِ میدان‌های الکترومغناطیس بسامد نهایت-پایین در خصوص عوارض جانبیِ منفی آن‌ها بر سلامت انسان، نگرانی‌هایی وجود دارد. مطالعات زیادی درباره‌ تأثیر این میدان‌ها بر سلامتی انسان انجام شده است: در زمینه سرطان، اختلالات باروری، تخریب سلول‌های عصبی و بیماری‌های قلبی-عروقی. سرطان، خصوصاً سرطان خون (لوسمی) در دوران بچگی، بیشترین توجه را به خود معطوف داشته است.

در کاربردهای پزشکی، از میدان‌های الکترومغناطیسی EMF با گسترهٔ وسیعی از فرکانس‌ها و دامنه‌های مختلف استفاده می‌شود. در توسعهٔ وسایل پزشکی، این واقعیت همواره مد نظر قرار داده می‌شود که مواجههٔ بیماران به وسیلهٔ دستگاه‌های خارجی که در فاصلهٔ مشخصی از آ‌ن‌ها یا در تماس با بدن آن‌ها قرار دارند، به وجود می‌آید که از آن جمله می‌توان به کویل‌های فرستنده‌ای اشاره نمود که از آن‌ها برای انتقال انرژی و فرمان‌های مختلف برای تحریک‌کننده‌های کشت‌شده استفاده می‌شود. همچنین ممکن است از وسایل پزشکی استفاده شود که در این صورت، این وسایل به منابع EMF در تماس نزدیک با بافت و عضوهایی همچون فرستنده‌های موجود در ایمپلنت‌های مخصوص برای تبادل اطلاعات، آهنرباهای دائمی برای هدایت و ناوبری یا نانوذرات مغناطیسی برای ردیابی، هدفگیری، گرمادهی و افزایش کنتراست در تصاویر MRI تبدیل می‌شوند.

این اثر اقدام کوچکی در جهت بررسی اکسپوژر امواج الکترومغناطیس، اثرات زیستی آن‌ها و در زندگی روزمره است. لیکن مشابه کتب پیشینِ نویسندگان، نهایت همت بر این بوده که گزارش‌های چاپ شده در مراجع معتبر بین المللی به همراه تجارب تحقیقاتی و عملی نگارندگان اثر، درهم آمیخته و اثری کارآمد و در عین حال گزیده به خدمت علاقه‌مندان پیشکش شود. 

خواندن کتاب کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ فیزیک سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

پری
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

awli o karbordi

mohamadrajabi
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

بسیار عالی سپاس از طاقچه و مولفین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان