دانلود و خرید کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح مهدی مقدسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح اثر مهدی مقدسی

کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح

معرفی کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح

کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح نوشتۀ مهدی مقدسی و علی کریمی ناصری است. این کتاب را انتشارات چتر دانش منتشر کرده است.

درباره کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح

کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح در قالب پژوهش نوشته شده است. قضات نیز مانند همهٔ انسان‌های متعارف جامعه گاه ممکن است در رسیدگی‌های خود دچار اشتباه و یا تقصیر شوند و در این راستا با صدور حکم نادرست موجب ورود ضرر به اعضا یا سازمان نیروهای مسلح شوند. رسیدگی و احراز تقصیر و یا اشتباه قاضی در صلاحیت دادگاه انتظامی قضات است و رأی صادره از این دادگاه، اساس جبران خسارت در محاکم عمومی است. این کتاب از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول درمورد کلیات، مفهوم‌شناسی، پیشینه، مبانی و ارکان مسئولیت مدنی قضات محاکم قضایی نیروهای مسلح و بخش دوم دربارهٔ آثار و ضمانت اجرای مسئولیت مدنی قضات محاکم قضایی نیروهای مسلح سخن گفته است.

خواندن کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رشتهٔ حقوق می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب مسئولیت مدنی قضات در محاکم قضایی نیروهای مسلح

«مبحث اول مفهوم قضا و پیشینۀ آن

در این مبحث درصدد پاسخ به سؤالاتی هستیم که اساس هر تحقیق نیز بر مبنای آن می‌باشد. برای شناخت مسئولیت مدنی قضات محاکم قضایی نیروهای مسلح ابتدا باید قاضی را بشناسیم. قاضی کیست؟ به چه شخصی قاضی اطلاق می‌شود؟ آیا هرکسی در مسند قضاوت و تصمیم‌گیری قرار بگیرد، عنوان قاضی بر او اطلاق می‌شود؟ پس از شناخت مفهوم قاضی به بررسی پیشینۀ مسئولیت مدنی قضات در فقه حقوق داخلی و حقوق بین‌المللی پرداخته خواهد شد. پس از شناخت مفهوم و پیشینه مسئولیت مدنی قاضی، کلیاتی در مورد سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادگاه نظامی، فرد نظامی و جرم نظامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نتیجه مطالب این مبحث را تحت عنوان دو گفتار بیان خواهیم داشت.

گفتار اول: مفهوم لغوی و اصطلاحی مسئولیت مدنی قاضی.

گفتار دوم: مسئولیت مدنی قضات در فقه، حقوق داخلی و حقوق بین‌المللی گفتار اول مفهوم لغوی و اصطلاحی مسئولیت مدنی قاضی.

در این گفتار مفهوم لغوی و اصطلاحی مسئولیت مدنی قاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن به شناخت سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادگاه‌های نظامی فرد نظامی و جرم نظامی پرداخته خواهد شد.

مفهوم لغوی مسئولیت مدنی قاضی

«مسئولیت در لغت به معنای عهده‌دار، وظایف اعمال و افعال شدن و سرپرستی» است و مسئول نیز کسی است که در قبال چیزی وظیفه یا تعهد دارد. قضا نیز به معانی مختلفی به‌کاررفته است؛ از جمله ۱- (اسم) تقدیر و حکم الهی که در حق مخلوق واقع شود ۲- (صفت) نماز یا روزه‌ای که در خارج از وقتی که شارع معین کرده است به جا آورده شود. ۳- حکم‌کردن، داوری‌کردن؛ ۴- مردن، در گذشتن؛ ۵- اداکردن، گزاردن، روا کردن.

آنچه در این پژوهش مدنظر است قضا در معنی حکم‌کردن و داوری‌کردن است؛ بنابراین مسئولیت مدنی قاضی در لغت را می‌توان بدین‌گونه معنی کرد تعهد قاضی در جبران خسارت دیگری.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان