دانلود و خرید کتاب برنامه نویسی به زبان C فهیمه فرحناکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه نویسی به زبان C اثر فهیمه فرحناکیان

کتاب برنامه نویسی به زبان C

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه نویسی به زبان C

کتاب برنامه نویسی به زبان C نوشتهٔ فهیمه فرحناکیان است. این کتاب را انتشارات یاروین در سال ۱۳۸۹ منتشر کرده است.

درباره کتاب برنامه نویسی به زبان C

یکی از مهم‌ترین دروس تخصصی و پیش‌نیاز در رشتهٔ کامپیوتر برق و سایر رشته‌ها درس مبانی کامپیوتر است. در این درس باتوجه‌به سرفصل تنظیم‌شدهٔ وزارت علوم در تمام دانشگاه‌های موجود، زبان C تدریس می‌شود. زبان برنامه‌نویسی C زبانی ساده، بسیار قدرتمند، قابل‌حمل، مستقل از سیستم‌عامل و سخت‌افزار است؛ به‌طوری‌که تمام برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بر روی تمام کامپیوترها قابل‌اجرا است. در این‌باره در کتاب برنامه نویسی به زبان C بیشتر بخوانید.

خواندن کتاب برنامه نویسی به زبان C را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به‌طور دقیق با سرفصل‌های وزارت علوم برای مقاطع کاردانی و کارشناسی در تمام گرایش‌های کامپیوتر و سایر رشته‌ها تنظیم شده است و علاوه بر اینکه می‌تواند به‌عنوان مرجع درسی استفاده شود، کتابی مناسب برای کنکور کاردانی کامپیوتر است؛ همچنین در انتهای هر فصل به‌منظور یادگیری بیشترْ تمرین‌های بسیاری با تشریح کامل ذکر شده است.

بخشی از کتاب برنامه نویسی به زبان C

«برنامه نویسی ساخت‌یافته

در سال ۱۹۶۰ برنامه نویسی دارای ساختار خاصی نبود و استفاده دستورات پرشی مانند goto باعث می‌شود که خواندن برنامه و خطایابی آن بسیار مشکل شود. اما در برنامه نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌ها به توابع کوچک‌تری تبدیل می‌شود و هر تابع کار خاصی را انجام می‌دهد. به همین دلیل خواندن و خطایابی برنامه بسیار ساده‌تر می‌گردد. C یک زبان برنامه نویسی ساخت‌یافته است.

خطاهای برنامه نویسی

به طور کلی خطاهای برنامه نویسی را به سه گروه تقسیم می‌کنند: 

۱- خطاهای زمان کامپایل (خطاهای نحوی)

این خطاها در همان ابتدا و توسط کامپایلر مشخص می‌شود و معمولاً در اثر رعایت‌نکردن قواعد و غلط املائی ایجاد می‌شود. اگر برنامه دارای خطای نحوی باشد به زبان ماشین ترجمه نمی‌شود.

۲- خطاهای زمان اجرا

این خطاها بعد از کامپایل در زمان اجرای برنامه اتفاق می‌افتد مثل تقسیم بر صفر

خطاهای منطقی

این خطاها توسط کامپایلر نمایش داده نمی‌شود و معمولاً به‌خاطر اشتباه در و در انتها زمانی که برنامه اجرا می‌شود طراحی الگوریتم و حل مسئله است نتیجه به‌درستی محاسبه نشده است.

 نحوه اجرای برنامه c

ابتدا برنامه نوشته شده به زبان C که به برنامه مبدأ معروف است توسط کامپایلر به طور کامل ترجمه می‌شود. همچنین خطاهای نحوی مشخص می‌شود بعد از رفع خطاها برنامه به‌صورت یک فایل مقصد (object) به زبان ماشین تبدیل می‌شود تا به مرحله اجرا برسد. در این مرحله چون برنامه از توابع کتابخانه‌ای و یا توابع دیگر استفاده می‌کند. برنامه پیوند (linker) همه توابع را به فایل اصلی مقصد متصل کرده و در نهایت آن را اجرا می‌کند. از اجرا برنامه فایلی با پسوند exe ایجاد می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲۷,۵۰۰
تومان