دانلود و خرید کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران روح اله عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران اثر روح اله عزیزی

کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران

کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران نوشتهٔ روح اله عزیزی است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران

تکنولوژی اطلاعات با محوریت دانش و خردگرایی انسان و اندیشه‌هایش به منظور بهره‌برداری از اندیشه و سپردن امور تکراری و غیر خلاق به ماشین و همچنین افزایش کارآیی و آزاد سازی مهارت‌های انسانی، در دهه‌های اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته ‌است. از آنجایی‌که تکنولوژی اطلاعات (فناوری اطلاعات) به عنوان محور توسعه جوامع و سازمان‌ها مطرح است، بنابراین طراحی ساختار آن نیازمند ژرف‌اندیشی و تامل، همراه با ارائه مدل مناسب و بررسی مدل‌های موجود در سازمان‌های داخلی و خارجی است. فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری توانمند، امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیشتر کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است. فاصله کشورهایی که از این فناوری به عنوان محور توسعه برنامـه‌های ملی خود استفاده می‌کنند و کشورهایی که به صورت مناسب از این پدیده استفاده نمی‌کننـد، بـه شـدت روبـه افـزایش است. بررسی آمارها و اطلاعات موجود کشورها در این زمینه، واقعیت مذکور را تأیید می‌کند.

تکنولوژی اطلاعات (فناوری اطلاعات) که از تلاقی الکترونیک، پردازش داده‌ها و ارتباطات-مخابرات حاصل شده است، باعث ازمیان‌رفتن فاصله‌ها و درکنار هم قرار گرفتن کامپیوترها و کاربران و همچنین مکانیزه شدن سیستم‌های ارتباطی و افزایش ظرفیت‌های انتقال داده، شده است. این امر تمرکززدایی و ایجاد ابر شاهراه و افزایش سرعت و کیفیت تصمیم‌گیری و مدیریت کارا را فراهم ساخته است.

به‌کارگیری تکنولوژی اطلاعات (فناوری اطلاعات) در سازمان‌ها تغییرات بنیادین را در همهٔ زمینه‌ها نوید می‌دهد. همانطوری‌که امروزه دنیا را نمی‌توان بدون صنعت برق در نظر گرفت، دنیای امروز را نیز نمی‌توان بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات تصور کرد.

خواندن کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت فن آوری با رویکرد سازمانی در ایران

«اولین کامپیوترهاحدودا درسال ۱۹۵۰ در دسترس سازمان‌ها و مراکز دولتی قرار گرفت و اولین کاربرد آن در انتخابات ریاست جمهور امریکا بود. این ایده، توسط پایگاه‌های اطلاعاتی متمرکز اطلاعات آمریکا در سال ۱۹۵۱ بود.

سال ۱۹۶۰ حضور کامپیوترهای بزرگ با مفهوم انفورماتیک یا داده پردازی شکل گرفت و کاربرد آن درحوزه مدیریت اطلاعات طرفداران بیشتری پیدا کرد.

ایده استفاده از سیستم‌های هوشمند و کمک به تصمیم گیرها در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ شکل گسترده‌تری به خود گرفت تا اینکه ایده اصلی اتوماسیون اداری و سیستم‌های بدون کاغذ امروزی را تقویت کرد.

کشورهای دیگری چون ژاپن، آلمان، انگلستان و... نیز کاربردهای کامپیوتر درزمینه خدمات بانکداری، هتلداری، مدیریت پروژه‌ها و... را رشد و بسط دادند.

با توسعه و رشد روزافزون شبکه‌های کامپیوتری، قدرت ارسال اطلاعات تصویری علاوه برصدا ازطریق شبکه‌های مخابراتی دردهه ۱۹۸۰ رو به فزونی گذاشت. سپس با پیوند تاریخی قدرت محاسباتی کامپیوتری و امکان ارسال اطلاعات، فناوری اطلاعات متولد شد.

فناوری اطلاعات مجموعه ابزارها و روش‌های لازم برای تولید، پردازش، نگهداری، توزیع و حذف یا پاک‌کردن سیستم‌های مبنی بر اطلاعات به معنی فراگیر آن که شامل متن، صوت و تصویر می‌شود. ادغام شبکه‌های صوتی و تصویری در ساختارهای بزرگ اقتصادی، تجاری و علمی، مدیریت سازمان با سیستم شبکه‌های کامپیوتری همه و همه با استفاده از کابل کشی یک سیستم واحد و یکپارچه این فناوری صورت می‌گیرد.

اگر چه اینترنت بعنوان شبکه اصلی شناخته شده است ولی تنها شبکه ارتباطات رایانه‌ای نیست. فناوری اینترنت بعنوان یک فناوری کامپیوتری از هر دو جنبه نرم افزار و سخت افزاری تعریف شده است، به همان صورت فناوری ارتباطات نیز شامل ارتباط الکترونیکی و شبکه‌های برای انتقال اطلاعات می‌باشد (کریپانونت، ۲۰۰۷)

فناوری اطلاعات و ارتباطات پدیـ ده ای جدیـد در جهـان سـوم اسـت و اگرچه ایـن کشورها اهمیت این فناوری را درک کرده‌اند، لیکن به دلیل محدودیت‌های اعمـال شـده توسط کشورهای پیشرفته و مشکلات خاص خود، دسترسی مطلوب بـه آن هنوز تضـمین نشده است (مووینی، ۱۳۸۲).»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان