دانلود و خرید کتاب سواد بازی محمدحسن یادگاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد بازی اثر محمدحسن یادگاری

کتاب سواد بازی

معرفی کتاب سواد بازی

کتاب سواد بازی نوشتهٔ محمدحسن یادگاری و فاطمه حاجی کاظم طهرانی و مرتضی حاجیوند است. پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سواد بازی

کتاب سواد بازی از شناخت قواعد بومی سواد بازی‌های رایانه‌‎ای سخن گفته است. گفته شده است که بازی‌های رایانه‌ای زمینه‌ای برای رهایی و شکوفایی قابلیت‌های روحی و انسانی و ذهنی دریغ‌شده از بشر در جهان و دوران صنعتی و مجازی شده است؛ در واقع جهان صنعتی‌شده امکان بسیاری از کسب تجربه‌ها، خلاقیت‌ها، ماجراجویی‌ها، جابه‌جایی‌ها، تغییرات، رشد و نموهای درونی، اقدامات اجرایی و عملیاتی در جهت بهبود شرایط کنونی را از بشر سلب کرده است. در چنین شرایطی است که بازی‌های رایانه‌ای با ارائهٔ جهان‌هایی مجازی که هر کدام دارای اصول و قواعد متنوع و مختلفی هستند، تمامی این امکانات سلب‌شده از بشر را در اختیارش قرار می‌دهند تا تجربه و ایده‌پروری کند، خلاقیت به خرج می‌دهد و در نهایت بتواند بر مسائل و سختی‌ها چیره آید. این رسانه دارای مقتضیات خاص متمایز از سایر رسانه‌ها است که قابلیت شکل‌دهی نظام معرفت‌شناسی در شرایط تعامل‌‌گرانه با بازیکن را دارا است. در این کتاب، نویسندگان تلاش کرده‌اند تا باتوجه‌به تجربیات، خاطرات و سوابق در مواجه زیستهٔ خودشان در حوزهٔ بازی‌های رایانه‌ای و خانواده، مفاهیم را مورد توجه و بحث قرار دهند.

فصل نخست این کتاب ابعاد رسانه‌ای بازی رایانه‌ای را بررسی کرده و در آن جایگاه مخاطب و اهمیت سواد رسانه‌ای را بیان کرده است. در فصل دوم این کتاب رهیافت‌های پژوهشی این حوزه معرفی شده و مباحثی همچون تجربیات جهانی، مدیریت زمان و مکان بازی، نظارت والدین، رفتارهای جایگزین و مواردی از این دست مورد توجه نویسندگان بوده است. در فصل سوم نویسندگان این کتاب والدین و کارشناسان را مورد مخاطب خود قرار داده و یافته‌های گفت‌وگوی خود را با این دو گروه در این‌باره ثبت و ضبط کرده‌اند.

خواندن کتاب سواد بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران حوزهٔ هنر و رسانه، خانواده‌ها، بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای، تولیدکنندگان، مدیران و سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزهٔ رسانه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۱۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان