دانلود و خرید کتاب آیات کوثر محمدجواد مروجی طبسی ترجمه محمدحسین خوشنویس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیات کوثر اثر محمدجواد مروجی طبسی

کتاب آیات کوثر

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آیات کوثر

کتاب آیات کوثر؛ سخنان حضرت فاطمه (س) نوشتهٔ محمدجواد مروجی طبسی و ترجمهٔ محمدحسین خوشنویس است و نشر معارف آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آیات کوثر

کتاب آیات کوثر درحقیقت حلقهٔ مفقوده‌ای درمیانِ کتاب‌هایی است که دربارهٔ حضرت فاطمه (س) نوشته شده‌است، زیرا با اینکه دربارهٔ زندگی‌نامه و فضایل و مناقب ایشان کتاب‌های متعددی نوشته شده‌ است، کتابی مستقل دربارهٔ احادیث ایشان نوشته نشده و اگر کتابی نوشته شده‌ است، بسیار مختصر است و تمامی احادیث ایشان یک‌جا جمع‌آوری نشده‌ است.

این معجم شامل احادیث حضرت فاطمه (س) منقول از پیامبر اکرم (ص) و احادیثی است که مرد و زن صحابی و یا اهل‌بیت (ع) از حضرت فاطمه (س) باواسطه یا بی‌واسطه روایت کرده‌اند که بیش از دویست حدیث می‌شود. اما احادیث حضرت فاطمه (س) از نبی مکرم (ص) غالباً بدون واسطه و برخی به‌واسطهٔ امیر مؤمنان، علی‌بن ابی‌طالب و یک حدیث نیز به‌واسطهٔ بانو ام‌سلمه، همسر گرامی پیامبر، منقول است.

خواندن کتاب آیات کوثر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حضرت فاطمه (س) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آیات کوثر

«پیامبر اکرم (ص) دخترش فاطمه (س) را در سن نُه‌سالگی به عقد امیر مؤمنان علی (ع) درآورد و نُه سال هم طول مدت این زندگی مشترک بود. در این مدت او بزرگ‌ترین کمک‌ها برای حضرت بود و امیر مؤمنان (ع) نیز او را بزرگ‌ترین نعمت خدا برای خود می‌دانست. حضرت فاطمه (س) امام علی (ع) را بسیار احترام می‌گذاشت و در زهد و قناعت بی‌همتا بود. خانهٔ علی و فاطمه؟ عهما؟ ازجملهٔ خانه‌هایی است که منسوب به خداست و جبرئیل چندین مرتبه به این خانه رفت‌وآمد داشت، هم در زمان حیات رسول خدا (ص) و هم پس‌از آن. احادیث این فصل، همگی، دربارهٔ فضیلت مولی‌الموحدین (ع) است.

***

امام مجتبی (ع) فرموده‌اند که مادرم فاطمه (س) فرمود: در شب عرفه رسول خدا به ما فرمود خداوند متعال دربرابر فرشتگان به شما اهل‌بیت به‌طور عموم و به علی به‌طور ویژه مباهات و افتخار می‌کند و همهٔ شما را مورد مغفرت و رحمت عام و خاص خویش قرار داده‌است. جبرئیل امین برایم خبر آورده و گفته‌است که خوشبخت واقعی کسی است که، چه در زمان حیاتم و چه پس‌از آن، علی را دوست داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان