دانلود رایگان کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران اثر مریم مهدوی

کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران

گردآورنده:مریم مهدوی
انتشارات:نشر شاهد
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران

کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران نوشتهٔ مریم مهدوی و سیده فاطمه رضایی نودهی است. این کتاب را نشر شاهد منتشر کرده است.

درباره کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران

باتوجه‌به اهمیت موضوع و لزوم دسترسی به قوانین به‌صورت یکپارچه، نویسندگان تلاش کردند که مجموعه‌ای مدون از قوانین و مقررات مرتبط با حوزهٔ ایثارگران را گردآوری کنند. ازآنجاکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان متولی اصلی امور مربوط به شهدا و ایثارگران ارائهٔ خدمت می‌کند، فرهنگ‌سازی استوار نظام اجتماعی، خدماتی و ارتباطی بر محور قوانین و مقررات را اولویت اساسی قرار داده است. در کتاب «قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» سعی شده قوانین بر اساس تاریخ تصویب و ابلاغ تنظیم و ضمن ارائهٔ تاریخچهٔ قوانین تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اساسنامه و چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران به قوانین و مصوبات مرتبط با حوزهٔ ایثارگران پرداخته شود.

این کتاب در ۲۸ بخش نوشته شده است که بخش اول کتاب به فرمان ۱۰ماده‌ای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) برای تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی می‌پردازد. بخش دوم به موضوع آیین‌نامهٔ تشکیل شورای مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران و بخش سوم به مصوبهٔ شورای عالی اداری در خصوص ادغام نهادهای متولی امور ایثارگران پرداخته است. بخش چهارم قانون اساسنامهٔ بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخش پنجم اساسنامهٔ طرح شاهد، بخش ششم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بخش هفتم سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی ایثارگران، بخش هشتم مصوبات شورای عالی ترویج و توسعهٔ فرهنگ ایثار و شهادت، بخش نهم ایثارگران در قانون برنامهٔ ششم توسعه و بخش دهم ایثارگران در قانون مدیریت خدمات کشوری را ارائه کرده است.

خواندن کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان و کسانی که حوزهٔ کاری‌شان مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است، کاربردی و مفید باشد.

بخشی از کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران

«تصویب‌نامه هیئت وزیران

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲/۹/۹ بنا به پیشنهاد مشاوران رئیس‌جمهور در امور ایثارگران و به استناد اصل یک‌صد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه تشکیل شورای مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران را به شرح زیر تصویب نمود.

آیین‌نامه تشکیل شورای مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران ماده ۱- به‌منظور ارائه نظرات مشورتی جهت هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات به ایثارگران و اعلام نظر در مورد سیاست‌های مرتبط با ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی شورای مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران تشکیل می‌گردد.

ماده ۲- اعضای شورا عبارت‌اند از:

۱- مشاوران رئیس‌جمهور در امور ایثارگران که رئیس شورا از میان آنان توسط رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

۲- مشاوران امور ایثارگران وزرا و رؤسای سازمان‌هایی که به‌صورت دائم در هیئت وزیران شرکت می‌نمایند.

۳- نمایندگان تام‌الاختیار بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان.

۴- نماینده تام‌الاختیار ستاد کل نیروهای مسلح.

تبصره ۱- نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا بر اساس آیین‌نامه‌ای است که به تصویب اعضای شورا می‌شود.

تبصره ۲ شورا می‌تواند به‌تناسب موضوع از صاحب‌نظران و کارشناسان ذی‌ربط دعوت و از نظرات مشورتی آنها استفاده نماید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
رایگان