دانلود و خرید کتاب حلیة المتقین محمدباقر مجلسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حلیة المتقین اثر محمدباقر مجلسی

کتاب حلیة المتقین

معرفی کتاب حلیة المتقین

کتاب حلیة المتقین نوشتهٔ علامه محمدباقر مجلسی است و انتشارات آستان مهر آن را منتشر کرده است. اخلاق، آداب و سنن اسلامی موضوعات این کتاب هستند. حِلیةُ المتقین به معنی زینت پرهیزکاران، کتابی است به زبان فارسی، دربارهٔ اخلاق، آداب و سنن اسلامی که ترجمهٔ روان روایات شیعه است.

درباره کتاب حلیة المتقین

حِلْیةُ الْمُتَّقین کتابی فارسی دربارهٔ اخلاق، آداب و سنن اسلامی اثر علامه مجلسی (۱۰۳۷-۱۱۱۰ق) است. چنانکه علامه مجلسی گفته، کتابْ ترجمهٔ روان روایات معتبر شیعه است. حلیة المتقین در ۱۴ باب و یک خاتمه تنظیم شده و آداب لباس‌پوشیدن، آداب خوردن و آشامیدن، ازدواج و معاشرت با زنان و فرزندان و مردم، آداب تجارت کردن و سفر، از جمله مطالب کتاب است.

علامه مجلسی، کتاب حلیة المتقین را در سال ۱۰۸۱ق در ۴۴ سالگی نوشته است. این کتاب بارها چاپ و به زبان‌های عربی و اردو ترجمه شده است. مهم‌ترین کار علامه مجلسی پس از تألیف بحارالانوار نوشتن آثاری به زبان فارسی است.

چنانکه علامه مجلسی در مقدمه کتاب حلية المتقين گفته، این کتاب را به درخواست عده‌ای نوشته که از او رساله‌ای مختصر و همه‌فهم خواسته‌اند درباره آدابی که با سند معتبر از ائمه نقل شده است.

خواندن کتاب حلیة المتقین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اسلام و فقه شیعی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

ab_emam 819
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

لازم برای تمام شئونات زندگی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان