دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) جورج اورول ترجمه محبوبه فهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه) اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه)

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات (دو زبانه)

کتاب قلعه حیوانات نوشتۀ جورج اورول است که به‌صورتی غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق در طول جنگ جهانی دوم اشاره دارد. این کتاب را انتشارات آستان مهر به‌صورت دوزبانه منتشر کرده است.

درباره کتاب قلعه حیوانات (دوزبانه)

کتاب قلعه حیوانات به‌علت روابط خوبی که انگلیس و شوروی در آن زمان داشتند، موفق نشد مجوز نشر دریافت کند، ولی بالاخره در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد و در سال‌های پایانی ۱۹۵۰ به شهرت رسید. جورج اورول این اثر را در سال‌های آخر عمرش منتشر کرد که در آن‌، نمایی از یک شهر ویرانه با تمام ویژگی‌های منفی را به تصویر کشیده است؛ تصویری از یک واقعیت هولناک که برای بشریت یک تهدید به حساب می‌آید و در‌صورتی‌که فاجعه‌های انسانی ادامه پیدا کند، دیر یا زود تبدیل به حقیقت می‌شوند. جورج اورول که به‌‌عنوان یک سوسیالیستِ دموکرات شناخته می‌شود، در جریان جنگ داخلی اسپانیا با سیاست حکومت سوسیالیستی شوروی آشنا بود و از پاکسازی‌های دوران استالین خشمگین بود. او با نگارش رمان «قلعه حیوانات» اعتراض خود را به استبداد طبقهٔ حاکم شوروی نشان داد و اعتقاد داشت نظام شوروی به یک دیکتاتوری تبدیل شده است. در کتاب قلعه حیوانات انقلاب حیوانات در مزرعه، نماد انقلاب کارگری و سرنوشت آن در مقابل نظام سرمایه‌داری است. کتاب قلعه حیوانات از منظر ادبی به‌قدری اهمیت دارد که در کلاس‌های درس تدریس می‌شود.

خواندن کتاب قلعه حیوانات (دوزبانه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این اثر از جورج اورول برای آن‌هایی که به مباحث آزادی، دیکتاتوری و دموکراسی علاقه‌مندند، مناسب است.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر که با نام مستعار جورج اورول شناخته می‌شود در سال ۱۹۰۳ متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی بود. او بیشتر برای ۲ رمان پرفروش قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ مشهور است. این ۲ کتاب با هم بیش از هر ۲ کتاب دیگری از یک نویسنده‌ٔ قرن بیستم، فروش داشته‌اند. جورج اورول با نقدهای پرشماری که برای کتاب‌ها می‌نوشت، بهترین وقایع‌نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می‌شود. درحقیقت هر ۲ کتاب قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ دارای یک نوع محتوا در نقد مدل حکومتی استالینیستی هستند و فقط به‌صورت ۲ رمان مجزا نوشته شده‌اند. کتاب قلعه حیوانات غیرمستقیم‌تر و کتاب ۱۹۸۴ که ۴ سال پس از آغاز جنگ سرد چاپ شد، صریح‌تر سیستم‌های حکومتی را نقد می‌کند.

بخشی از کتاب قلعه حیوانات (دوزبانه)

«سپس خوک‌ها روبروی سکو نشستند و مرغ‌ها هم در کنار پنجره قرار داشتند و کبوترها هم‌بالای مرغ‌ها در حال پروازکردن بودند و دنبال یک چیزی بودند که روی آن قرار بگیرند.

گوسفندها و گاوها پشت خوک‌ها در حال جویدن کاه‌ها بودند. بعد از آنها دو اسب درشکه آقای، جونز باکسر و کلوور که خیلی آرام راه می‌رفتند در یک جایی نشستند آنها اسب‌های درشت‌هیکلی بودند و می‌ترسیدند مبادا حیوانات کوچک را لگدمال کنند کلوور با حسی مادرانه که میان‌سال بود آمد او بعد از به‌دنیاآمدن چهارمین توله‌اش هرگز به هیکل اولیه خودش دست نیافت. باکسر اسب درشت‌هیکلی بود که قدش به‌اندازه هیجده دست بود و با قدرتی که داشت می‌توانست دو اسب معمولی را بردارد.

The hens perched themselves on the window-sills, the pigeons fluttered up to the rafters, the sheep and cows lay down behind the pigs and began to chew the cud. The two cart-horses, Boxer and Clover, came in together, walking very slowly and setting down their vast hairy hoofs with great care lest there should be some small animal concealed in the straw. Clover was a stout motherly mare approaching middle life, who had never quite got her figure back after her fourth foal. Boxer was an enormous beast, nearly eighteen hands high, and as strong as any two ordinary horses put together. «

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان