دانلود و خرید کتاب از خشونت به عطوفت مژگان فریدون نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از خشونت به عطوفت اثر مژگان فریدون نژاد

کتاب از خشونت به عطوفت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از خشونت به عطوفت

کتاب از خشونت به عطوفت نوشتهٔ مژگان فریدون نژاد در انتشارات کنکاش چاپ شده است.

درباره کتاب از خشونت به عطوفت

خشم حالتی عاطفی و احساسی طبیعی است که همهٔ انسان‌ها با درجات مختلفی آن را در زندگی خود تجربه می‌کنند و یک حالت برانگیختگی و هیجان شدید در هنگام رویارویی با محرک‌‌های نامناسب محیطی است؛ احساسی که همه و در هر سنی آن را تجربه می‌کنند. روان‌شناسان، اعتقاد دارند خشم، یک احساس و هیجان بد و منفی است؛ ولی با وجود بدومنفی‌بودن به‌دلیل واقعی‌بودن مثل تب یا درد گاهی به ما در جهت ایجاد تغییرات لازم و یا درباره‌ٔ اتفاقی که افتاده یا خواهد افتاد هشدار می‌دهد. راه غریزی بیان خشم پاسخ‌دادن تهاجمی به تهدید است که به ما اجازه می‌دهد در‌صورت مورد‌حمله‌قرار‌گرفتن بجنگیم و از خود دفاع کنیم؛ اما به‌طور فیزیکی نمی‌توانیم به هر شخص یا شیئی که ما را ناراحت می‌کند، حمله کنیم و ضربه بزنیم؛ قوانین، هنجارهای اجتماعی و عقل، خشم را محدود می‌کند.

خشم، هیجانی‌ است که ماهیتی دو‌بعدی دارد و به‌طور ذاتی نمی‌تواند خوب یا بد باشد، یعنی در‌عین‌حال که سپر دفاعی ما در برابر خطرهای عاطفی و جسمی است، ولی‌ رفتارها و اعمالی که به‌دنبال آن بروز می‌کنند می‌توانند مشکل‌زا باشند. بنابراین می‌توان گفت اگر‌چه خشم هیجانی طبیعی است و گاهی می‌تواند مفید باشد، ولی خطرهایی نیز همراه دارد و قادر است که ما را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. با‌توجه‌به این که هیجان‌هایی که بیشتر با خشم همراه است عبارت‌اند از: عصبانیت، خشونت، خصومت، کینه‌توزی، غضب، تنفر، تحریک، حسادت، رنجش، غرض‌ورزی، تحقیر و ناراحتی، بنابراین واضح و مبرهن است که وقتی خارج از کنترل شود، می‌تواند برای روابط بین فردی و کیفیت کلی زندگی مخرب باشد و در اینجا لزوم خودآگاهی در مورد این هیجان یا احساس طبیعی و همچنین تنظیم و مدیریت و کنترل و مهار آن عیان می‌گردد.

کتاب از خشونت به عطوفت تلاش می‌کند راه‌های مواجههٔ بهتر و منطقی‌تر با احساس خشممان را بیاموزیم.

کتاب از خشونت به عطوفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب از خشونت به عطوفت

«هیجان‌ های ناخوشایند مثل غم، ناراحتی، خشم و . . . طبیعی و یک بخش عادی زندگی هستند. طبق گزارش قرآن کریم؛ نخستین خشونتی که در زمین اتفاق افتاد خشونت قابیل به برادرش هابیل بود که با قتل و خونریزی بر پیشانی خلقت ثبت شد. همه ما گاهی در زندگی دچار عصبانیت شده‌‌ایم و یا اینکه با افراد عصبانی برخورد داشته‌‌ایم و احساس خشم برای انسان امروز بیگانه نیست. خشم یکی از هیجان های پیچیده انسان و واکنشی متداول نسبت به ناراحتی، ناکامی، ناامیدی، آزار روحی و جسمی و بدرفتاری است که در وجود ما قرار داده شده است، درست مثل احساس غم، شادی و عشق. توجه داشته باشید که پرخاشگری یک فرایند میباشد و ما مستقیم از رویداد به احساس (یا رفتار) نمیرسیم. هیچ احساسی به صورت ناگهانی و بدون مقدمه به سراغ شما نمی‌آید. بنابراین، قاعدتاً یک نشانه یا اتفاق کوچک (یا شاید بزرگ) و به تعبیر دیگر، رویداد تحریک‌کننده‌‌ای بوده که این حس را در شما برانگیخته است. در اصل ما با یک رویداد فعال‌کننده مواجه میشویم. نحوه‌ تفکر ما درباره‌ این رویداد، باورهای ما را ایجاد میکند. سپس، این باورها بر رفتارهای ما اثر میگذارند و حاصل کار، عواقب است. زمانی که یک احساس منفی بر ذهن شما حاکم شده یا این‌که رفتاری انجام داده‌اید که اکنون حس میکنید بهتر بود آن را انجام نمیدادید، باید به افکارتان رجوع کنید و توجه بیشتری به الگوی فکر کردن خود داشته باشید. به گفته آنتونی رابینز، نویسنده و سخنران آمریکایی: به یاد داشته باشید که هر گاه از دست کسی خشمگین یا برآشفته شدید، تنها قوانین فردی شما است که ناآرام‌تان کرده است، نه رفتار طرف مقابل. توصیه میشود که برای بررسی آگاهانه‌ی افکار منفی وقت بگذارید و کمی بیشتر بر روی افکار خود (خصوصاً افکار منفی و غیرسازنده) متمرکز شوید و اجازه ندهید که این افکار به سادگی کنترل احساسات شما را در دست بگیرند و به گفته بنجامین فرانکلین، یکی از بنیان‌گذاران ایالات متحده آمریکا: آنچه با خشم آغاز میشود، با شرم به پایان میرسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۴ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان