دانلود و خرید کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن دیوید مگی ترجمه سمانه فلاح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن اثر دیوید مگی

کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن

معرفی کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن

کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن نوشتهٔ دیوید مگی و ترجمهٔ سمانه فلاح است و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است. کارلوس گوسن نجات‌دهندهٔ نیسان، مدیر موفق رنو و مدیر کارآمد میشلن است.

درباره کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن

کارلوس گوسن از اهالی کسب‌وکار فرانسه، متولد برزیل است و تبار لبنانی دارد. گوسن قبلا ریاست هیئت‌مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت‌های میشلین آمریکای شمالی رنو، آوتوواز، نیسان و میتسوبیشی موتورز را بر عهده داشت. او همچنین مدیرعامل ارشد اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره ائتلاف رنو-نیسان- بود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان خوانده شد.

گوسن در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی، در پی مدیریت بحران مالی و نجات شرکت نیسان از ورشکستگی، به شهرت رسید، تا جایی که به وی لقب قاتل هزینه‌ها داده شد.

گوسن در ۱ آوریل ۲۰۱۷ از مدیریت عامل ارشد اجرایی نیسان کناره گرفت؛ اما رئیس هیئت‌مدیره آن باقی ماند. 

کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن داستان مدیریت افسانه‌ای گوسن در شرکت نیسان و راز موفقیت اوست.

خواندن کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های کسب‌وکار و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت شگفت انگیز نیسان کارلوس گوسن

«اگرچه اظهارنظر درباره شرکت نیسان برای رقیبان آن کار ساده‌ای بود، اما تمرکز گوسن بر برنامه‌ها کاری بسیار دشوار بود و او علاوه بر برنامه‌ها باید آنچه از زبان رقبای خود می‌شنید نیز توجه می‌کرد. او می‌گفت: پس از آن همه تلاش حال باید اعتماد به نفس شرکت را تقویت کنم تا سرعت پیشبرد برنامه‌ها بالاتر برود. از تنها چیزی که خیالم آسوده است این است که به هیچ تغییر جدیدی نیاز نداریم و فقط باید تلاش کنیم تا نتیجه کار خود را مشاهده نماییم، نه به شرکتی وابسته هستیم که بخواهیم بله قربان گوی آن باشیم و نه کمبودی درون خود داریم. این نشان می‌دهد که کمی از بحران فاصله گرفته‌ایم و اکنون فرصت آن است که خود را به همگان نشان دهیم.

البته برنامه‌های کاربردی شرکت‌های دیگر نیز کار را برای نیسان گوسن دشوارتر کرده بود و او تصور می‌کرد که باید دقت نظر خود را بیشتر کند. او می‌خواست برنامه‌های خود را از حالت تئوریکی به حالت عملی درآورد و آن‌ها را همانگونه که طراحی شده‌اند، به مرحله اجرا برساند. این کار در سخن آسان بود و در عمل دشوار. چون دنیای تجارت ضرب آهنگ بسیار کندی داشت و کسی قادر نبود فردای خود را هر لحظه که اراده کند، ببیند. به همین دلیل بود که عامل زمان، کار را سخت‌تر از آنچه به نظر می‌آمد، کرده بود.

فیلیپ کلین، مدیر اجرایی شرکت نیسان می‌گفت: تحقق برنامه NRP بدون حضور و تدبیر طراحش، گوسن، غیرممکن است. او نمونه برتر یک مدیر است و من به او ایمان قلبی دارم. او با تدبیر خود چرخ‌های تولید نیسان را تعمیر کرد و به راه انداخت، حال وظیفه ماست که از دستاوردهای او به درستی استفاده کنیم. او هرگاه که مرا می‌دید به من می‌گفت: کاری کن که از زمان‌مان کاسته شود و به فرصت‌هایمان افزوده گردد. یعنی پنج درصد از وقتت را به طراحی برنامه‌ها اختصاص بده و نود و پنج درصد دیگر را به اجرای آن‌ها. این همان فرهنگ کشور شما، ژاپن، است که با سخت کوشی به همه چیز دست یافته است. زمان سرمایه شرکت است و سرمایه آن هدف ما. اگر تمرکز داشته باشیم و درست عمل کنیم کار سختی نخواهد بود. مراقب باش که هنگام طراحی برنامه‌ها دورت شلوغ می‌شود و همه اظهارنظر می‌کنند، اما هنگام اجرا و تحقق برنامه‌ها کسی کنارت نیست و تنها می‌مانی. پس برنامه‌هایت را طوری طراحی کن که اگر تنهایت گذاشتند، بتوانی خودت آن را به پیش ببری و پشیمان نشوی که هیچ راه برگشتی وجود نخواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان