دانلود و خرید کتاب بر فراز اورست مارک انگلس ترجمه عاطفه مشهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر فراز اورست اثر مارک انگلس

کتاب بر فراز اورست

نویسنده:مارک انگلس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بر فراز اورست

کتاب بر فراز اورست نوشتۀ مارک اینگلیس با ترجمۀ عاطفه مشهدی در انتشارات دیدگاه کاوش و سازندگی(دُکسا) به چاپ رسیده است. این کتاب، روزنوشت‌های مردی است که از پا درنمی‌آید. مارک اینگلیس، کوهنوردی است که با از دست دادن هر دو پایش، سرسخت‌تر برخاست، در شاخه‌های مختلف ورزش درخشید و در نهایت به اورست صعود کرد.

درباره کتاب بر فراز اورست

کتاب بر فراز اورست، روزنوشت‌های مارک اینگلیس، یکی از افراد معلولی است که توانسته کارهای شگرفی انجام دهد، کارهایی که برای بسیاری از انسان‌های سالم نیز دست‌نیافتنی هستند. او در ۱۹۷۹ وقتی که هنوز پاهایش را از دست نداده بود، به‌عنوان کوهنورد حرفه‌ای جست‌و‌جو و نجات مشغول به کار شد. در ۱۹۸۲ با کوهنوردی دیگر کوشید به بلندترین قلۀ کوه نیوزلند صعود کند. برف و بوران آن‌ها را مجبور کرد که سیزده روز و نیم در موقعیتی خطرناک در پناه شکافی یخی بگذرانند و در نهایت به‌شکل معجزه‌آسایی نجات می‌یابند.

پس از نجات معجزه‌آسایش، هر دو پایش را به‌دلیل یخ‌زدگی شدید از دست داد. از آن پس، مارک اینگلیس که خود را مقطوع‌العضو می‌شناسد با استقامت و اعتمادبه‌نفس می‌کوشد رویۀ دیگری از خود بسازد. او با لوله‌های فلزی که برایش حکم پا داشتند به دانشگاه می‌رفت و ادامۀ تحصیل داد و در رشتۀ بیوشیمی لیسانس گرفت. بعد از آن به تحقیقات دربارۀ سرطان خون پرداخت. به‌طور جدی به ورزش اسکی روی آورد و سپس به فکر کسب مقام در بازی‌های پارالمپیک افتاد.

مارک اینگلیس شروع به تمرین در رشتۀ دوچرخه‌سواری کرد و در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی موفق به دریافت مدال نقره شد. بعد از این موفقیت باز هم عزم فتح کوه کرد، همان کوهی پاهایش را از او گرفته بود: قلۀ کوه نیوزلند. او این بار موفق شد این قله را هم فتح کند؛ اما طبع جسور و سرسخت او به این هم راضی نبود. او باید اورست را فتح می‌کرد و بر بام دنیا می‌ایستاد. برای چنین فتحی نیاز به آمادگی جسماین و روانی زیادی داشت. او برای تمرین و آمادگی مقدماتی به قلۀ چو اویی صعود کرد. سرانجام در ۱۵ مه ۲۰۰۶ پس از ۴۰ روز حرکت دشوار و پرحادثه توانست به اورست صعود کند در حالی که شکسته شدن یکی از پاهای مصنوعی‌اش امکان ادامۀ مسیر را با تردید روبه‌رو کرده بود.

نکتۀ درخورد توجه آنکه مارک از هیچ‌کدام از این موفقیت‌هایش رضایت کامل ندارد. او علاوه بر فعالیت ورزشی، از امور اجتماعی و فرهنگی نیز غافل نشده است. او سخنران انگیزشی است و تاکنون ۵ کتاب نوشته است. مارک موفقیت‌های خود را مدیون نداشتن پا می‌داند. کتاب بر فراز اورست، فراتر از موضوع معلولیت، به ایستادگی انسان می‌پردازد. این کتاب دربارۀ صعود بر ذهن، ضمن صعود بر یخ و سنگ است و روزنوشت‌های او در مسیر فتح اورست را در بر می‌گیرد. 

خواندن کتاب بر فراز اورست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های خاطرات و انگیزشی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان