دانلود و خرید کتاب والعصر (اصول دین) فریده گل محمدی آرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب والعصر (اصول دین) اثر فریده گل محمدی آرمان

کتاب والعصر (اصول دین)

معرفی کتاب والعصر (اصول دین)

کتاب والعصر (اصول دین) نوشتهٔ فریده گل محمدی آرمان است و انتشارات دارالنشر اسلام آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب والعصر (اصول دین)

(بِسْـمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِیـمِ)

(وَالعَصْـرِ إنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إلاَّ الذِینَ ءَامَنوُاْ وَ عَمِلوُا

الصَّالِحَتِ وَ تَوَاصَواْ بِالحَقِّ وَ تَوَاصَواْ بِالصَّبْرِ)

به نام خداوند بخشنده مهربان

«قسم به عصر که انسان‌ها همه در زیانند، جز کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند و یکدیگر را به حق سفارش کرده و به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند.»

آری، قسم به عصر! عصری که سود و زیان آن طی اعمال آدمیان رقم می‌خورد که یا به سودشان است و یا به زیان‌شان، با توجه به واژه سوگند باید گفت: وقتی پروردگار عالمیان! قسم یاد می‌کند، معنای این قسم آسمانی به این دلیل است که خداوند عزوجل! می‌خواهد اهمیت موضوع را برساند.

درواقع قسم در سوره شریفه: (وَالعَصْـرِ...) در ابعاد مختلفی بیان شده است از جمله: عصـر! به معنای زمان است و منظور از زمان همانا! روز و روزگاری است که هر یک از افراد بشر، زمان را زیر چتر عمری که خداوند منان! به ایشان عنایت کرده سپری می‌کنند، همانان که می‌بایست طی اخباری که از جانب حضرات انبیا و اولیا! به سمع و نظرشان می‌رسد به فرامین الهی! گوش فراداده و از هرنوع غفلت دوری نمایند و به مدت زمانی که در اختیار دارند ارزش بسیاری قائل باشند و هرگز وقت خود را ضایع نکرده و زمان را به بطالت سپری نکنند، به امید آن که به فیض رستگاری و سعادت آخروی نائل آیند و اما هر قسمت از زمان را عصر گویند، که آن نیز عصری از اعصار است.

قسم به عصـر! می‌توان عصر هر یک از پیامبران را یاد کرد، پس قسم به عصر پیامبران! بالاخص قسم به عصر خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله که همانا آن‌حضرت با مشقتی بسیار به هدایت بشر پرداختند ولی متأسفانه عده‌ای از بندگان خدا به علت جهل، خودخواهی، عدم باور و... حقایق را قبول نکرده و هر یک از ایشان در هر عصری از اعصار خشم آفریدگارشان را برانگیختند، همچنین غم و اندوه را بر قلوب پیامبران بزرگوار حاکم گرداندند؛ زیرا هر یک از پیامبران جهت ارشاد و آگاهی امتی از امم مسئولیت داشته و رضایت آنان در صورتی حاصل می‌شد که بندگان خدا پیام‌های آن حضرات را به گوش جان گرفته و طبق فرامین الهی! عمل کنند.

درواقع در مورد واژه عصر، اخبار بسیاری مطرح شده است ولی می‌توان از این واژه به عنوان عصری که از اهمیت خاصی برخوردار است یاد کرد از جمله: قسم به عصـر! در این تعبیر، عصر طلوع اسلام مطرح است که بهترین عصر از اعصار می‌باشد، عصر مبارکی که با فرمان خداوند سبحان! ختمی مرتبت حضرت محمد بن عبداللّه صلّی الله علیه و آله به پیامبری مبعوث شدند و کتاب آسمانی قرآن کریم در طول ۲۳ سال بر قلب پاک آن‌حضرت نازل گردید تا آن رسول گرامی! درس توحید و خداپرستی را اشاعه دهند و جهان بشریت را به سوی خالق یکتا! فراخوانده و مکتب تشیع را بر پایه قرآن کریم بنا نمایند تا بندگان خدا با فروغ وحی به حیات نوین دست یابند، حیاتی در لوای خداپرستی! حیاتی همراه با آگاهی و اطاعت از آیین حق! آیینی که با هرنوع سرکشی و بی‌عدالتی مخالف است.

به‌راستی یک چنین عصر و زمانی مبارک‌باد که آیتی از اللّه! همچون چتر سعادت بر سر همگان گشوده گشت تا عالمی که در سایه جهل، فسق، ظلم، شرارت و گناهان عده‌ای از بندگان خدا به تاریکی گراییده بود با وجود آن سفیر آسمانی! به روشنایی دست یافته و بذر امید و کمال در زمین دل آدمیان پاشیده شود، تا انسان به خسران فتاده کار نیکو و شایسته انجام دهد و نجات یابد.

خواندن کتاب والعصر (اصول دین) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان رشتهٔ کلام و عقاید اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۱۱۶۷۹۱۰
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

سلام و خداقوت خدمت تیم فعال طاقچه این نویسنده مدعی ارتباط با امام زمان علیه السلام بودند لذا بهتر هست کتابهاشون حذف بشه با یک سرچ کوتاه می تونید مستندشو پیدا کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸۶ صفحه

حجم

۶۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸۶ صفحه

قیمت:
۸۸,۵۰۰
تومان