دانلود و خرید کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد چهارم) محمد بهشتي
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد چهارم) اثر محمد بهشتي

کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد چهارم)

معرفی کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد چهارم)

کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد چهارم) نوشتهٔ محمد بهشتی و علی نقی فقیهی و مهدی ابوجعفری است و انتشارات سمت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن

مجموعهٔ ۵جلدی آرای تربیتی دانشمندان مسلمان، مسیر تاریخی اندیشه‌های تربیتی حدود ۳۰ متفکر و مربی اسلامی را در دورهٔ اول یعنی از آغاز شکل‌گیری اندیشه‌ٔ اسلامی تا قبل از تماس با تحولات علمی و فنی غرب ترسیم می‌کند و چگونگی تأثیر آرای فلسفی یا باورهای دینی را بر دیدگاه‌های خاص تربیتی در اندیشهٔ هر متفکر نمایان می‌سازد. این مجموعه به روش توصیفی آرای برخی از متفکران برجسته را گزارش می‌دهد. متفکران انتخاب‌شده بر پایهٔ ملاک‌هایی مانند برجستگی علمی و صاحب اثر مکتوب اخلاقی و تربیتی‌بودن، انتخاب شده‌اند که اعم آنان عبارت‌اند از: جاخط، ابن سحنون، فارابی، قاسبی، اخوان الصفا، ابن‌سینا، مسکویه، زرنوجی، شیخ اشراق، خواجه‌نصرالدین طوسی، مولوی، سعدی، ابن خلدون، علامه مجلسی، ملامهدی و احمد نراقی و امام محمدغزالی. این مجموعه می‌تواند زمینه‌ای فراهم آورد تا در آینده سیر تحول اندیشه‌های تربیتی متفکران مسلمان و مراحل تطور و ارتباط تاریخی اندیشه‌های هر کدام بازشناسی شود و همچنین مقدمه‌ای است بر طبقه‌بندی مکاتب تربیتی در تاریخ اسلام و نقد و تحلیل آن‌ها.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت، سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد. این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف از تأسیس این سازمان، تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بوده ‌است. انتشارات سمت، علاوه بر فعالیت در حوزه‌های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است. انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه کتاب منتشر کرده است.

خواندن کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ علوم تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه