دانلود و خرید کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد الهام عادلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد اثر الهام عادلی

کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد

نویسنده:الهام عادلی
انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد

کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد نوشتهٔ الهام عادلی است. انتشارات آرنا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی ۸۸ قطعه شعر سپید است.

درباره کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد

کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد مجموعه‌ای از اشعار سپید است که در سال ۱۴۰۱ و به‌کوشش نشر آرنا به چاپ رسیده است. کتاب مجموعه‌ای از اشعار اجتماعی و عاشقانه است که شاید فضای متفاوتی نسب به اشعار مشابه در این موضوعات دارد. الهام عادلی همچون دیگر شاعران ژرف‌اندیش به عشق و سرزمین مادری‌اش نگاه و این دیدگاه را در اشعارش منعکس می‌کند. کتاب حاضر شامل ۱۰۱ صفحه و ۸۸ قطعه شعر سپید است که نگرانی از دوری یار، غم مردم و سرزمین مادری در آن موج می‌زند. فضای شعرها در کل پر از اندوه است که در برخی اشعار به امید ختم می‌شود.

شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

شعر سپید یا شعر شاملویی گونه‌ای از شعر نو فارسی است که در دههٔ ۱۳۳۰ شمسی و با مجموعهٔ «هوای تازه» سرودهٔ احمد شاملو ظهور پیدا کرد و شاید بتوان آن را با «شعر آزاد» در ادبیات کشورهای غربی مقایسه کرد. تفاوت عمدهٔ این آثار با نمونه‌های قبلی «شعر نو» در فرم شعر بود. در این سبک عموماً وزن عروضی رعایت نشده، اما آهنگ و موسیقی نمود دارد. در دسته‌بندی شعر نو فارسی، گاهی به هر شعر که در قالب شعر نیمایی نگنجد «شعر سپید» می‌گویند.

برخی از صاحب‌نظران مانند «محمد مستقیمی» شعر سپید را پالاییده‌ترین نوع شعر فارسی می‌دانند که خود را از موسیقی و همهٔ چیزهای دیگر آزاد کرده است. او در کتاب «آیینه‌پردازان» خود با این تعریف از شعر که کلامی مخیل است، یکی از دلایل خوانده‌شدن شعر سپید را معنی و خوانش سپیدی‌هایی می‌داند که در تقطیع‌های شعر سپید در فضای خیال خواننده بازآفرینی می‌شود و یا خواننده آن‌ها را در فضای خیال خود پر می‌کند. به نظر او در شعر سپید به‌دنبال موسیقی نباشید؛ چون شعر سپید به‌معنای شعر بی‌قیدوبند است. این شعر از قیود موسیقی که هنر دیگری است خود را رها کرده و صفت سپیدی‌اش به همین معناست. پس نه موسیقی دارد نه نیازی به موسیقی دارد.

خواندن کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب جاده تیل دور برگردان ندارد

«۷

او رفت

اما انگار که کسی آمد

با تبر ریشه‌ام را زد

وجایش شعر جوانه زد!»

نظرات کاربران

کاربر ۵۰۶۱۸۸۲
۱۴۰۱/۰۸/۰۸

نسخه کاغذیش رو تهیه کردم واقعا شعراش عالیه

سرمچار
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

شاعر توانایی داره....تقلید نکرده و خودش بوده تو شعراش..در مجموع پیشنهاد میکنم شما هم حتما شعراش رو بخونید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان