دانلود و خرید کتاب سفرهای گالیور جاناتان سوئیفت ترجمه محمد قصاع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سفرهای گالیور

کتاب سفرهای گالیور نوشتهٔ جاناتان سوئیفت است که با بازنویسی مارتین وود ساید و ترجمهٔ محمد قصاع و ویراستاری شهلا انتظاریان در انتشارات شهر قلم منتشر شده است. از این شاهکار ادبیات کمدی، تابه‌حال بارها اقتباس‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمشین صورت گرفته است.

درباره کتاب سفرهای گالیور

این داستان که شرح سفرهای یک پزشک دریایی به نقاط مختلف جهان است، نقدی بر آداب و رسوم کهنه و احمقانهٔ دوران خود دارد. سفرهای گالیور سفرنامهٔ ناخدا لموئل گالیور به سرزمین‌هایی عجیب‌و‌غریب در جای‌جای جهان است.

ناخدا گالیور که یک پزشک دریایی آموزش دیده است در کشتی مشغول دریانوری است؛ اما زمانی که کشتی‌اش غرق می‌شود به سرزمین لیلی‌پوت می‌رسد. در این سرزمین اندازهٔ بدن افراد، یک دوازدهم آدم‌های عادی است و به همین دلیل کشورشان هم حسابی کوچک است. گالیور آنجا مانند یک غول بزرگ به نظر می‌رسد. سفر بعدی او به سرزمین براب دینگانگ‌هاست: این‌جا، اندازه افراد دوازده برابر جثهٔ آدم‌های عادی است و حالا گالیور در میانشان حسابی کوچک و ریزه میزه به چشم می‌آید! او در سومین سفر خود هم به سرزمین‌ شگفت‌انگیزی می‌رسد و سفر چهارم و آخرش، جایی است که به دست اسب‌هایی خردمند و نجیب اداره می‌شود. اسب‌هایی که آن‌ها را شیهه‌کش می‌نامند.

کتاب سفرهای گالیور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان جالب است و شما را همراه خود به سفری جذاب در دل دنیاهایی خیالی می‌برد. علاقه‌مندان به مطالعهٔ داستان‌های تخیلی از مطالعهٔ سفرهای گالیور لذت خواهند برد.

درباره جاناتان سوئیفت

جاناتان سوئیفت طنزنویس، شاعر و سیاسی‌نویس ایرلندی بود. او در سال ۱۶۶۷ متولد شد و در ۱۷۴۵ از دنیا رفت. سوئیفت در طول زندگی در جنگ‌های استقلال ایرلند شرکت داشت و فعالیت سیاسی می‌کرد. او در ایرلند پس از جنگ، ریاست کلیسای جامع را به‌ عهده گرفت و در همین دوره آثار زیادی نوشت. سوئیفت در زمرهٔ چیره‌دست‌ترین طنزنویسان ادبیات انگلیسی است و او را به‌دلیل فعالیت‌هایش در راستای دفاع از حقوق مردم ایرلند و ایجاد رفاه آنان می‌شناسند.

معروف‌ترین اثر او سفرهای گالیور است. از سایر آثار او می‌توان به قصهٔ لاوک، پیشنهاد مؤدبانه و نبرد کتاب‌ها اشاره کرد. 

بخشی از کتاب سفرهای گالیور

«مردگانِ خود را سربه‌زیر و قائم دفن می‌کنند، چون اعتقاد دارند که یازده‌هزار سال بعد همه از گور برخواهند خاست و تا آن زمان زمین (به تصور ایشان تخت است) واژگون خواهد شد و بدین وسیله هنگام رستاخیز سر پا و آماده خواهند بود. فرهیختگانشان اذعان دارند که این دیدگاه بی‌اساس است، اما اجرای این مراسم به تبعیت از عوام همچنان ادامه دارد.

در این امپراتوری قوانین و رسومی بسیار عجیب وجود دارد و اگر درست خلاف قوانین و رسوم کشور عزیزم نمی‌بودند، وسوسه می‌شدم در توجیه آن‌ها اندکی سخن بگویم. فقط می‌توان آرزو کرد که به‌طرزی شایسته اجرا شوند. اولین موردی که به آن اشاره خواهم کرد مربوط به خبرچینان است. اینجا تمام جرم‌هایی که علیه کشور صورت می‌گیرد در نهایت سخت‌گیری مجازات می‌شوند، اما اگر فرد متهم در دادگاه بی‌گناهی خود را آشکارا به نمایش بگذارد، اتهام‌زننده بلافاصله با مرگی ننگین مجازات می‌شود و از اموال یا زمین‌هایش به مرد بی‌گناه بابت وقت ازدست‌رفته، خطری که با آن مواجه شده، مشقت محبس و تمام هزینه‌هایی که برای دفاع از خود متحمل شده، چهاربرابر پاداش می‌دهند یا اگر این دارایی ناکافی باشد، بیشتر مبلغ پاداش را دربار فراهم می‌کند. علاوه بر این، امپراتور او را درملأعام مورد توجه و عنایت خویش قرار می‌دهد و بی‌گناهی‌اش در سراسر شهر به اطلاع عموم رسانده می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان